پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
درست همزمان با هفته معلم موجی از مطالب تخریبی، اخبار و تصاویر جعلی و نیز بزرگنمایی اخبار درست درباره تنبیه بدنی دانش آموزان در طیفی از کانال های تلگرامی مدیریت شده از خارج کشور آغاز شد که هدف آن عمدتاً تخریب وجهه معلمان کشور بود.

شعار سال: درست همزمان با هفته معلم، حرکتی مشکوک در فضای مجازی و بویژه برخی کانال های تلگرامی تحت مدیریت جریان های ضدانقلاب، آغاز شد که طی آن با بزرگنمایی مواردی از تنبیه دانش آموزان توسط معلمان در مناطقی از کشور و حتی جعل اخبار و تصاویری در این باره ، موجی از تخریب وجهه معلمان و فرهنگیان کشور ایجاد شد و درست زمانی که قرار بود به تجلیل از معلم و کرامت او پرداخته شود، فضای مجازی کشور تحت الشعاع اخبار گسترده تنبیه‌بدنی دانش آموزان قرار گرفت.

در همین راستا در سیزدهمین روز اردیبهشت ماه خبری مبنی بر «تجاوز معلم مدرسه به دانش‌آموز 9 ساله در زنجان» منتشر شد؛ ماجرایی که به بهمن ماه سال گذشته بر می‌گشت و افشای آن نیز در اسفند ماه بود اما به یکباره در هفته معلم فضاسازی گسترده ای از طریق سایت‌ها و برخی شبکه‌های تلگرامی در این خصوص صورت گرفت.

در شانزدهم اردیبهشت نیز گزارشی مبنی بر تنبیه بدنی یک دانش‌آموز دبستانی در لرستان آن هم باچوب، کابل و خط کش فلزی منتشر شد؛ خبری که عنوان می‌کرد معلم بعد از کتک زدن این دانش‌آموز، سایر دانش‌آموزان را وادار به کتک زدن همکلاسی‌شان کرده است. خبری که پیگیری های مختلف کذب بودن آن را روشن کرد و کانال ضدانقلابی مذکور مجبور به پس گرفتن ادعای خود شد.

جالب این که عکس‌هایی که از این ‌دانش‌آموز منتشر شده است، در خبرهای دیگری به یک دانش‌آموز خوزستانی نسبت داده شد که گفته می شد فلج شده است، خبری که وقوع آن هم به سال 87 باز می‌گردد.

در نوزدهم اردیبهشت نیز خبری مبنی بر تنبیه‌بدنی یک دانش‌آموز 10 ساله بجنوردی توسط معلم ورزش او منتشر شد که این دانش‌آموز بر اثر این تنبیه در بیمارستان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

آنچه مسلم است، تنبیه‌بدنی نه تنها در نظام تعلیم و تربیت بلکه در هیچ جا مورد تأیید نیست و مواردی هر چند اندک نیز باید از سوی مسئولان مربوطه پیگیری شود تا شاهد وجود حتی یک مورد تنبیه‌بدنی در مدارس نباشیم.

اما نکته‌ مهم در اینجا انتشار اخبار ناصحیح و نیز بزرگنمایی اخبار واقعی تنبیه دانش آموزان درست در ایام هفته معلم است. روزهایی که قرار است به پاس بزرگداشت زحمات معلمان کشور از این قشر فرهنگ ساز تقدیر شود.

در حال حاضر حدود یک میلیون فرهنگی در سطح کشور در ادارات و مدارس فعالیت می‌کنند که بخش عظیمی از این فرهنگیان را معلمان تشکیل دادند؛ معلمانی که در گوشه گوشه کشور در شهرها و روستاها حضور دارند و حتی مسیرهای صعب‌العبور را برای تدریس به دانش‌آموزان طی می‌کنند. مگر می‌شود «علی بخش نوروزی» معلم مدرسه روستای طسوج از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد را فراموش کرد که آذرماه سال گذشته در مسیر بازگشت به خانه در برف گرفتار شد و فوت کرد.مگر می شود مرحوم صفرزاده معلم فداکار لرستانی را فراموش کرد که برای رساندن دانش آموز مجروحش جانفشانی کرد؟ مگر می شود آن معلم کردستانی را از یاد برد که برای فروکاستن از درد دانش آموز سرطانی اش، تیغ بر موهای سر خود کشید؟

اگر در جمع عظیم معلمان کشور، چند معلم دست به تنبیه‌بدنی زدند و در میان قشر عظیم دانش‌آموزان، چند نفر به معلمی توهین کردند، باید پیگیری منطقی و قانونی کرد اما تعمیم دادن این موارد به ساحت تمام آموزش و پرورش کشور و بزرگنمایی و تخریب وجهه معلمان دلسوز و فرهیخته، اقدامی نادرست و احیاناً مغرضانه است که هیچ کمکی به ارتقای نظام آموزشی و فرهنگ کشور نخواهد کرد.

نکته مهم این که برخی شبکه های مجازی و کانال های تلگرامی که اقدام به این روند تخریبی علیه معلمان کردند، از خارج کشور هدایت شده و مسئولان آموزش و پرورش باید از نهادهای امنیتی کشور بخواهند به نحو مناسب با این سرشاخه های تخریب گر و تفرقه افکن دشمن برخورد کنند.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395، کد مطلب: -:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین