پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در مرز ایران و افغانستان پروژه‌های بی نظیری اجرا کرده ایم و ۷۵ کیلومتر انتقال آب از طریق لوله کشی انجام داده ایم.
شعار سال: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان غرب به همراه عضو کمیسون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کنگاور،   هرسین و صحنه از استان کرمانشاه با حضور در سازمان امور عشایر با رئیس سازمان دیدار کردند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در این دیدار با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های مهم عشایری کشور است، اظهار داشت: سال گذشته ۲۵۴ میلیار تومان برای آبرسانی به عشایر اختصاص یافت که چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن را به عشایر کرمانشاه اختصاص دادیم.

وی افزود: امسال نیز ۱۳۵ میلیارد تومان برای آبرسانی به عشایر اختصاص داده شده که انقلاب بزرگی در ارتقاء شاخص برخورداری عشایر از آب بهداشتی اتفاق افتاد و در دو سال اخیر این شاخص از ۴۳ به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

ارتقاء ۱۵ شاخص توسعه‌ای در مناطق عشایری را پیگیری می‌کنیم

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: در قانون برنامه ششم ارتقا سالانه ۵ درصد شاخص‌های توسعه تاکید شده است و ما ارتقاء ۱۵ شاخص توسعه‌ای در مناطق عشایری از جمله در حوزه آب، راه، برق، بهداشت، آموزش و پرورش و مخابرات را پیگیری می‌کنیم.

وی بیان داشت: در سال‌های گذشته مردم شهر ۷۰ درصد و روستاییان ۳۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده سهم می‌بردند و عشایر سهمی نداشتند که با ایجاد ظرفیت قانونی در سال‌های اخیر سالانه ۱۶۰ میلیارد تومان از این محل به عشایر اختصاص می‌یابد.

علائی مقدم گفت: امسال برای اولین بار ۱۳ هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی به عشایر کشور اختصاص داده شده که ۵۰۰ پنل آن مربوط به عشایر استان کرمانشاه است و همچنین در دو سال گذشته چهار کامیون تانکردار آبرسان و پنج خودروی کمکدار برای ارائه خدمات به عشایر استان کرمانشاه اختصاص داده ایم. 

سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به عشایر پرداخت کرده ایم

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: در یک افق پنج ساله ۳۸ هزار تن افزایش تولید در مناطق عشایری داشته ایم و در طول سه سال گذشته سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به عشایر پرداخت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۷۰ هزار تن نهاده دامی در مناطق عشایری کشور از طریق تعاونی‌های عشایر توزیع کرده ایم، تاکید کرد: ما این توان و آمادگی را داریم که از طریق تشکل‌های عشایری نهاده دامی مورد نیاز عشایر را تامین کنیم و یک اتحادیه مرکزی، ۲۱ اتحادیه استانی و ۲۵۰ تعاونی عشایری در این زمینه در کشور فعالیت می‌کنند.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان یارانه حمل آرد و سوخت به عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اختصاص یارانه حمل آرد و سوخت به عشایر، گفت: عشایر آرد را ۹ هزار تومان و سیلندر گاز را چهارهزار تومان از روستائیان گران‌تر می‌خریدند و با پیگیر‌هایی که شد ۲۰ میلیارد تومان از محل یارانه‌ها برای حمل آرد و سوخت اختصاص داده شد.

علائی مقدم افزود: نان قوت غالب عشایر کشور است و از نمایندگان مجلس انتظار داریم کمک کنند تا عشایر در تامین آرد مورد نیاز خود مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ هزار کیلومتر راه عشایری در کشور داریم، گفت: امسال پیشنهاد داده ایم یک ردیف اعتبار ملی برای راه‌های عشایر اختصاص داده شود که ۵۰ میلیارد تومان در کمیسیون بودجه و کمیسیون تلفیق تصویب شده که اگر در صحن مجلس هم تصویب شود کمک خوبی برای نگهداری راه‌های عشایری می‌شود.

علائی مقدم با بیان اینکه تمام وظایف وزارت کشور در سازمان امور عشایر در حوزه‌های مختلف وجود دارد، گفت: تمام امید عشایر به تابلوی سازمان امور عشایر است و مخالف طرح‌های ادغام این سازمان در سازمان‌های دیگر هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از عشایر، تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۱۸۹، www.ashayer.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین