پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایر نهاد ریاست جمهوری با تصریح بر اینکه دولت توجه ویژه به توسعه روستا‌ها بویژه در مسائل زیرساختی و اشتغال دارد، گفت: با پیشرفت حاصله برخورداری روستا‌ها از شبکه ملی گاز و اطلاعات به ۸۶ و ۹۴ درصد افزایش یافت.
شعار سال: محمد امید امروز جمعه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: از جمله توجهات دولت به روستا‌ها توسعه گازرسانی است بطوریکه ابتدای کار این دولت تنها ۱۳ هزار روستا از نعمت گاز برخوردار بود و این عدد به ۳۵ هزار روستا افزایش یافت.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۸۶ درصد روستا‌های کشور به شبکه گازرسانی متصل شده است، اضافه کرد: بخش دیگری از توجه دولت به روستا‌ها مربوط به اتصال آن‌ها به شبکه آب شرب سالم است؛  در این دولت هر هفته بطور متوسط ۴۷ روستای کشور از شبکه آبرسانی بهره‌مند شد و برای این مهم پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی اخذ شد.

معاون توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: قبل از دولت یازدهم اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات تنها ۱۵ درصد بود،  اما اکنون به ۹۴ درصد رسیده و مصمم هستیم تا پایان عمر دولت همه روستا‌های کشور به این شبکه متصل شوند.
 
امید با یادآوری اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال روستایی گفت: از محل صندوق توسعه ملی یک و نیم میلیارد دلار به این امر تخصیص یافت و با اعتبار ریالی بانک‌ها میزان بودجه اشتغال روستایی به ۲۲۰ هزار میلیارد ریال رسید و نتیجه آن افزایش سهم روستائیان در اشتغال از پنج به ۳۰ درصد است.
 
در این دیدار نماینده، ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم با اشاره به خدمات دولت‌ها بعد از پیروزی انقلاب به روستاییان و آحاد مردم گفت: جامعه باید نسبت به عملکرد مدیران که ممکن است نقاط ضعفی هم دارد منصف باشد و تنها دیدن نقاط ضعف بی انصافی است.
 
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی خاطرنشان کرد: اگر ضعفی در بخشی از خدمات وجود دارد باید تذکر داد نه اینکه تخریب کرد.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یکی از اقدامات ارزشمند دولت یازدهم و دوازدهم را زهکشی اراضی کشاورزی در این استان به مساحت ۲۸۰ هزار هکتار عنوان و اضافه کرد: نتیجه این اقدام مهم افزایش سطح زیر کشت و تولیدات محصولات کشاورزی در شمال کشور است.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: البته در کنار توجه به زیرساخت‌ها باید به مساله مصرف‌کننده شدن روستاییان نیز توجه کرد، زیرا در گذشته آنان صرفا تولید کننده بودند،  اما امروز به مصرف کننده هم تبدیل شده‌اند.
 
امام جمعه گرگان با بیان اینکه دولت باید اقداماتی انجام دهد تا روستاییان روی پای خود بایستند که این امر نیازمند توجه به حوزه اشتغال و درآمد پایدار است، تصریح کرد: البته این که از دولت بخواهیم همه کار‌ها را انجام دهد غیرممکن است،  زیرا با توجه به مشکلات جامعه هیچ دولتی نمی‌تواند همه نیاز‌های مردم را برطرف کند.

استاندار گلستان هم گفت: گلستان دومین استان کشور به لحاظ دارا بودن جمعیت روستایی است به طوری که ۴۷ درصد سکنه آن در روستا‌ها زندگی می‌کنند.
 
هادی حق‌شناس بیان کرد: ۵۰ درصد از اشتغال گلستان به ویژه در بخش کشاورزی مربوط به روستاییان است و جمعیت روستایی هفت شهرستان گلستان از جمعیت شهر‌ها بیشتر است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز همه روستا‌های گلستان از نعمت برق، ۹۷ درصد آن‌ها از گاز طبیعی و ۷۰ درصد از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.
 
وی در ادامه با ارائه گزارشی از طرح‌ها و پروژه‌های دهه فجر امسال در گلستان گفت: در شرایطی که ۵ سال از ۷ سال دولت در تحریم بودیم از ۱۲ هزار کلاس درس موجود یک هزار و ۸۰۰ کلاس در این دولت ساخته شد و تا پایان دولت این کلاس‌ها به ۲ هزار مورد خواهد رسید.

گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در سطح ۱۴ شهرستان دارد.  

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۹۹، کد خبر: ۸۴۲۱۲۰۲۱، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
خيلي از روستاهاي ما اصلا اسم روستا هم نميشه روشون گذاشت از بس مشكلات معيشتي و اوليه دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین