پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بر اثر رفت و امد‌های غیرضروری، هم اکنون هشت روستای هرمزگان در قرنطینه قرار دارند.
شعار سال: فاطمه نوروزیان در گفتگو اظهار کرد: با توجه به تاکیدات فراوان دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ساکنین برخی از روستا‌های استان هرمزگان برای شرکت در مراسم عروسی، عزا و دورهمی به روستا‌های خارج از استان عزیمت کردند که متاسفانه بر اثر رفت و آمد‌های غیر ضروری هم اکنون هشت روستای هرمزگان در قرنطینه قرار دارند.

وی بیان کرد: روستا‌های گچوئیه و گزه در بستک، روستای زیارت در پارسیان، روستا‌های درواخانی، کیشی و کرمران در بندر خمیر، روستای طاشکوئیه در حاجی آباد و روستای کوران از فین بندرعباس هم اکنون به دلیل طغیان بیماری کرونا در قرنطینه بسر می‌برند.

نوروزیان تصریح کرد: قرنطینه این روستا‌ها به دلیل شرکت افراد ناقل و بیمار در مراسم‌های عروسی، عزا و یا دورهمی‌های خانوادگی و دسته جمعی است. قطعا دلیل اصلی طغیان بیماری و قرنطینه شدن این روستا‌ها انتقال بیماری به دیگران بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: یکی از علل توصیه‌های مکرر مبنی بر عدم رفت و آمد‌ها این است که گا‌ها حضور حتی یک بیمار می‌تواند ۲۰ یا ۳۰ نفر از ساکنان یک خانواده و یا یک روستا را مبتلا کند و آلودگی و طغیان بیماری در روستا را در پی داشته باشد.

نوروزیان بیان کرد: جواب آزمایش ویروس «کرونا انگلیسی» جهش یافته زود تشخیص داده نمی‌شود و به علت اینکه آزمایش تعیین توالی ژن‌ها یا همان «آزمایش ژنتیکی» است، ممکن است حدود یک یا دو ماه به طول بیانجامد و به محض اینکه نتایج آزمایش کرونا انگلیسی جهش یافته دریافت شد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۳ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۴۱۶۷۳، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین