پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۳۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
فرمانده انتظامی البرز گفت: طی چهار سال گذشته هیچ سرقتی از بانک و صرافی و هیچ قتلی بر اثر تیراندازی نداشته‌ایم.
شعار سال: سردار عباسعلی محمدیان روز دوشنبه چهارم اسفند ماه در جلسه شورای شهرستان کرج که در باشگاه میلاد شهرداری برگزار شد، در خصوص مشکلات انتظامی این شهرستان، با بیان اینکه البرز با امکانات یک شهرستان به استان تبدیل شد، گفت: اینکه البرز به عنوان یک استان شکل لازم را به خود بگیرد زمان می‌برد و مدیرانی که در این دوره گذار منصوب می‌شوند سختی‌های زیادی دارند.

به گزارش ایسنا، محمدیان با بیان اینکه البرز بعد از تهران، خراسان رضوی و اصفهان از نظر جرایم در رتبه چهارم کشور قرار دارد، افزود: سه استان نخست کشور و ۱۱ استان بعد از البرز در این رده‌بندی در رتبه بندی دارای درجه یک هستند، اما البرز در زمینه انتظامی به عنوان استان درجه دو مطرح است که در این بخش به البرز اجحاف شده و این باید تغییر کند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب البرز در جرایم خاطرنشان کرد: تعداد نزاع و درگیری در البرز چهار برابر میانگین کشوری است. در البرز در سه ماه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۹۰۰ درگیری رخ می‌دهد در حالی که این رقم در میانگین کشوری ۲۲۰ درگیری است.

فرمانده انتظامی البرز افزود: روزانه در البرز تلفن ۱۱۰ حدود ۳۷۰ بار به خاطر درگیری زنگ می‌خورد که ۹۰ درصد این درگیری‌ها در کرج و فردیس رخ می‌دهد. مردم در این دو شهر عصبی هستند. نرخ سرقت هم در البرز دو برابر میانگین کشور است.

وی در ادامه به آماری از مهاجرت به استان البرز اشاره و اعلام کرد: سالانه حدود ۱۴۰ هزار نفر به جمعیت استان البرز اضافه می‌شود که طبق بررسی‌ها ۹۰ درصد این مهاجرت‌ها از تهران به البرز رخ داده که اکثراً به دلیل افزایش هزینه زندگی در تهران بوده است. خوزستان هم در جایگاه دوم مهاجرفرستی به البرز قرار دارد.

وی افزود: این نشان می‌دهد که توسعه جمعیت در البرز متناسب با توسعه امکانات نیروی انتظامی نیست.

این مسئول انتظامی ادامه داد: نیرو‌های انتظامی در این استان تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا وضعیت بهبود یابد و بر همین اساس بوده که علی رغم کمبود امکانات طی چهار سال گذشته هیچ سرقتی از بانک و صرافی و هیچ قتلی بر اثر تیراندازی نداشته‌ایم.

وی در ادامه به واگذاری راهور به شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: اخیراً خودرو ثبت تخلفات ثابت در کرج راه‌اندازی شده که این خودرو روزانه هزار تخلف را ثبت و به صورت خودکار جریمه صادر می‌کند. دوربین‌های سطح شهر کرج نیز به سرور ناجا وصل شده و تخلفات را به صورت هوشمند ثبت می‌کند.

محمدیان اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه حدود ۱۹۱ میلیارد تومان جریمه درون شهری و حدود ۶۰ میلیارد تومان جریمه برون شهری در استان البرز ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد رشد داشته و معمولاً ۶۰ درصد این مبلغ وصول می‌شود. اینکه وصولی‌های این تخلفات چقدر به استان بازگردد به سازمان برنامه و بودجه بستگی دارد که طی چند سال اخیر بالاترین رقم بازگشت داده شده ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه سرانه خودرو در البرز بالا است و این باعث ترافیک شده است گفت: در البرز با جمعیتی کمتر از سه میلیون نفر ۱ میلیون و ۶۹۰ هزار خودرو ثبت پلاک شده است.

وی در خصوص انتقاداتی از که از استقرار کمپ ماده ۱۶ استان در نزدیکی منطقه مسکونی وجود دارد هم گفت: به دلیل همین انتقادات برای کمپ ماده ۱۶ مکانی جدید در جاده اشتهارد بعد از بهشت علی در نظر گرفته شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار:۴ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۹۹۱۲۰۴۰۲۹۴۱، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
اصلا اوضاع فرهنگي اين دو شهرستان خوب نيست و اتفاقات بدي توش رخ ميده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
اینها تنها بخشی از مشکلاتی هست که یک سازمان درگیر آن است.مشکلات این استان خیلی بیشتر از این موارد است و مدیریت و برنامه ریزی لازم را می‌طلبد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین