پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
روسای مجمع نمایندگان خوزستان و چهار محال بختیاری در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور، خواستار رعایت قانون و توقف طرح بهشت آباد شدند.
شعار سال: روسای مجمع نمایندگان خوزستان و چهار محال بختیاری در  نامه‌ای  خطاب به رییس جمهور، خواهان توقف اجرای طرح انتقال آب بین حوضه‌ای موسوم به بهشت آباد شدند.

سیدکریم حسینی، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و حجت الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری، رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در این نامه که در دوصفحه تنظیم شده بود با استناد به مطالعات کارشناسی و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی و همینطور با توجه به تنش‌های آبی دو استان، ضمن مخالفت شدید با شروع طرح متوقف شده "بهشت‌آباد"، خواستار رعایت قانون و توقف طرح شدند.
 
به استناد قانون، طرح بهشت آباد را متوقف کنید
پیش‌تر روسای مجمع نمایندگان خوزستان و چها رمحال بختیاری در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواستار توقف این طرح شده بودند.
 
روسای مجمع نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری در متن نامه با اشاره به اینکه بیش از نیمی از مردم این دو استان از آب شرب سالم محرومند اظهار داشتند: انتقال سالیانه بیش از میلیون‌ها متر مکعب آب به استان اصفهان و در دست اجرا بودن طرح‌های دیگر انتقال آب به این استان و همزمان خشک شدن تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده رود نشان از آن دارد که راه حل مشکلات آبی اصفهان در انتقال آب بین حوضه‌ای نیست.
 
این نمایندگان در متن نامه با بیان گزارش‌های مستند مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان بازرسی کشور و همچنین اظهارات کارشناسان مطلع، دلسوز و بی‌طرف، علت بروز این مشکلات، را ضعف و سوءمدیریت منابع و مصارف آبی در استان اصفهان ذکر کردند.
 
در متن نامه مستنداتی هم مبنی بر سوءمدیریت منابع و مصارف آبی ذکر شده بود مثل: ۱۷ هزار حلقه چاه غیرمجاز، بیش از هزار ایستگاه برداشت غیرمجاز از زاینده رود، توسعه بیش از ۱۵۰ هزار هکتار کشاورزی غرقابی، الگوی نامتعارف کشت، توسعه افسارگسیخته صنایع آب‌بر، حدود دو و نیم برابر بودن سرانه فضای سبز شهری نسبت به کشوری و ...  
 
آنان در ادامه متن نامه تصریح کرده بودند: با توجه به مشکلات کم‌آبی متاسفانه معضل حفر تونل ویرانگر بهشت‌آباد با طول ۶۷ کیلومتر که حدود ۶۰ درصد از جمعیت استان (۲۲ سکونتگاه شهری و بیش از ۵۰ سکونتگاه روستایی) را تحت تاثیر قرار خواهد داد وامکان هیچگونه توسعه و سرمایه‌گذاری  با وجود این تنش‌های آبی در این استان‌ها وجود ندارد.

آقایان حسینی و جعفری در پایان نامه با استناد به با اصل ۵۰ قانون اساسی کشور، ضمن مخالفت شدید با شروع مجدد طرح متوقف‌شده بهشت‌آباد، خواستار عدم صدور مجوز و جلوگیری از اجرای طرح‌های ضد محیط زیستی شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۹۹، کد خبر: ۳۰۳۴۲۶۵، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین