پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: رنامه‌ای داریم تا در سال جدید همه قوانین در حوزه کشاورزی را تنقیح کنیم قوانینی که قابلیت اصلاح دارد را اصلاح کنیم و قوانین دست و پا گیر را حذف کنیم.
شعار سال: ذبیح الله اعظمی ساردویی، نماینده مردم جیرفت در مجلس در پاسخ به این سوال که از دیدگاه شما چه قوانینی در کشور نیاز به اصلاح دارد، گفت: آنچه که در کشور با آن مواجه هستیم تعدد قوانین است و قانون کم نداریم. برنامه‌ای داریم تا در سال جدید همه قوانین در حوزه کشاورزی را تنقیح کنیم قوانینی که قابلیت اصلاح دارد را اصلاح کنیم و قوانین دست و پا گیر را حذف کنیم حداقل در حوزه کشاورزی این امر را انجام می‌دهیم و ممکن است که قوانینی را هم در این باره، اتخاذ کنیم.

او ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی کشور در بخش کشاورزی علاوه بر تولید این است که باید تصمیمی اتخاذ شود تا افزایش بهره وری از آب و خاک را حل و فصل کنیم. باید مازاد تولید را به کشاورزان و تجار واگذار کنیم تا بدون قوانین دست و پاگیر بتوانند، صادرات انجام دهند. یکی از مشکلات اصلی ما در مقایسه با کشور‌های همسایه این است که آن‌ها قوانین دست و پاگیری مانند گمرک، هزینه‌های تعرفه زیاد و تعرفه‌های بی موقع را ندارند.

او در پیام نوروزی به مردم گفت: برای همه مردم شریف ایران زمین، سالی خوب و پربار را آرزو می‌کنم خصوصاً برای جامعه کشاورزی منابع طبیعی، آب، محیط زیست و رشد اقتصادی قطعاً در سال ۱۴۰۰ مثبت خواهد بود. در کشاورزی رشد مثبت را شاهد بودیم، اما در سال جدید هم قطعا با افزایش مواجه خواهیم بود، در زمان تحریم تنها بخشی که رشد مثبت داشت و خودکفایی در آن را شاهد بودیم، بخش کشاورزی بود.

اعظمی ساردوئی افزود: خبر‌های خوب و روز‌های خوب در سال ۱۴۰۰ خواهد آمد. می‌توانم این امید را به مردم شریف ایران زمین بدهم که روز‌های خوب خواهند آمد تا رفاه و آسایش برای مردم ایران زمین حاصل شود. بحران‌های سختی را پشت سر گذاشتیم، اما با درایت مسئولین و بصیرت و گوش به فرمان بودن رهبری می‌توانیم در روز‌های خوبی، زندگی کنیم.
 
از جوانانی که مهندسی کشاورزی خوانده‌اند به عنوان بازرگانان بین المللی استفاده کرد

عضو کمیسیون کشاورزی در رابطه با اولویت خود برای مردم حوزه انتخابیه اش در سال ۱۴۰۰ مطرح کرد: بخش کشاورزی مشکلات زیادی دارد علی رغم اینکه شهر جیرفت یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی محسوب می‌شود و فرهنگ و سطح علمی و آگاهی کشاورزان جیرفت از متوسط کشوری بالاتر است، اما سال گذشته آنها، نگرانی‌هایی را هم داشتند. به عنوان نماینده جیرفت کار‌های زیرساختی را در حوزه کشاورزی برای حوزه انتخابیه خودم انجام دادم که در سال‌های بعدی نتیجه آن مشخص می‌شود. برای سال جدید الگوی کاشت کشاورز قراردادی و خرید، تضمینی خواهد شد؛ صادرات محصولات کشاورزی و شناسایی بازار هدف و مجبور کردن وزارتخانه‌هایی که متولی امر صادرات و بازار هستند را در پیش می‌گیریم و در سال‌های بعد کار‌های زیرساختی نتیجه بخش می‌شود. به حوزه انتخابی خود این قول را می‌دهم که سرمایه‌گذاری داخلی یعنی بومی به اضافه خارج از استان را افزایش می‌دهیم تمرکز ما بر روی ظرفیت‌هایی است که در این زمینه داریم، علاقمندیم تعدادی از جوانان را به عنوان بازرگان بین المللی، آموزش دهیم. می‌توان از جوانانی که مهندسی کشاورزی خوانده‌اند به عنوان بازرگانان بین المللی استفاده کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۵۷۹۷۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین