پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکنولوژی جدید، انتقال آب از دریا و شیرین کردن آن است، گفت: انتقال آب از دریا برای خوزستان و استان‌های جنوبی را ضروری می‌دانیم، زیرا کشت‌های تابستانه و نخیلات جنوب نیاز به آبیاری دارند.
شعارسال: سید کریم حسینی شامگاه یکم مردادماه در حاشیه نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان که با حضور معاون اول رییس جمهور و عشایر و نخبگان استان در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نفس حضور مسئولان دولتی در استان، قطعا آثار مثبتی خواهد داشت. تعهدی که یک دولت می‌دهد، قطعا دولت‌های بعدی نیز متعهد به مصوبات خواهند بود. مخصوصا اگر مرتبط با بحث‌هایی باشد که سرنوشت‌ساز و حیاتی باشد.

وی افزود: اگر یک روز به پایان دولت باقی مانده باشد، حضور مسئولان امر را می‌خواهیم و فردا نیز جلسه‌ای خواهیم داشت و می‌خواهیم این مصوبات را داشته باشیم که اگر مصوب شد، مستمسکی برای ما نمایندگان است تا از دولت و وزرای بعدی بخواهیم. به این دلیل مصوباتی که در جمع بندی‌ها صورت می‌گیرد، ما آن‌ها را از دولت می‌خواهیم؛ منتفی کردن انتقال آب و منتفی کردن هرگونه طرح سدسازی. قطعا این‌ها باید مجوز‌های زیست محیطی و اجتماعی و امنیتی داشته باشند.
 
ضرورت تامین و  انتقال آب به خوزستان
 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشخص شده که برخی از آقایان بی‌خبر هستند؛ وقتی معاون وزیر هنوز این را متوجه نمی‌شود که گاومیش‌دار نیاز دارد آب در حدی باشد که دام بتواند در آن شنا کند و با وقاحت می‌گوید که چه لزومی دارد گاومیش شنا کند؟؛ مسبب این امور چنین افرادی هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت انتقال آب از سرشاخه‌های کارون بیان کرد: هیچ گونه طرح انتقال آبی حداقل از روز اولی که به مجلس آمدیم تا به امروز، نه مجوز گرفته و نه اجرایی شده است. این را مستند و میدانی ثابت می‌کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه از خردادماه سال گذشته هیچ گونه طرح انتقال آبی تا به امروز صورت نگرفته است، گفت: اتفاقا آخرین نامه‌ای که معاون سازمان محیط زیست نوشته، منتفی کردن طرح انتقال آب بهشت آباد است و این یک موفقت است، اما قطعا نیاز به پیگیری بیشتر و مستمری دارد که دولت، وزیر یا معاون وزیری برنامه‌ای غیر از این داشته باشد. راه حل فعلی کشور که به نفع همه استان‌ها است، انتقال آب از سرشاخه‌ها نیست. همه کارشناسان نیز این را می‌گویند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی جدید، انتقال آب از دریا و شیرین کردن آن است، تصریح کرد: ما الان نیز انتقال آب از دریا برای خوزستان و استان‌های جنوبی را ضروری می‌دانیم. زیرا کشت‌های تابستانه و نخیلات جنوب نیاز به آبیاری دارند. همچنین صنایع نیاز به آب دارند. باید روش تامین آب از دریا برای استان، مطالبه جدی ما از دولت‌های آینده باشد.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۵۰۲۰۰۳۸۷، isna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین