پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
معاون وزیر ورزش از رتبه صد و چهارمی ایران در میان ۱۸۰ کشور جهان به لحاظ سلامت خبر داد و گفت: این آمار با ثروت کشورها ارتباط دارد و ایران هم جزو کشورهای ثروتمند است.
شعار سال:

در جریان نشست تخصصی زن، ورزش و رسانه که روز سه شنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، عبدالحمید احمدی معاون امور فرهنگی وزارت ورزش با بیان اینکه مهمترین دستاورد ورزش برای جامعه دستیابی به سلامت است، اظهار داشت: البته ورزش دستاوردهای زیادی دارد اما شاید مهمترین موضوع، سلامت باشد به گونه ای که اگر وضعیت سلامت در جامعه خوب باشد نتیجه می گیریم که وضعیت ورزش هم خوب است و برعکس.

وی با اشاره به اینکه فضای رسانه ها به طور عمده با ورزش قهرمانی اشغال می شود، تصریح کرد: متن و حاشیه ورزش قهرمانی به قدری زیاد است که رسانه ها کمتر فرصت پیدا می کنند که نگاه بازتری به مجموعه ورزش داشته باشند اما خوب است نیم نگاهی به مسائل جامع‌تر ورزش هم از سوی رسانه ها هم انجام شود.

معاون وزیر ورزش در این رابطه ادامه داد: باید به این موضوع پرداخته شود که ورزش چگونه می تواند به سلامت جامعه کمک کند و اینکه واقعا توانسته ایم ماهیت واقعی ورزش را در جامعه جاری کنیم؟ باید بررسی شود که چقدر توانسته ایم در این زمینه تبلیغ و ترویج کنیم و البته ایجاد انگیزه.

احمدی تاکید کرد: از طریق ورزش می توان از بسیاری بیماری ها و معضلات پیشگیری کرد در حالی که آمارهای خوبی در این زمینه نداریم. این آمارها به نوعی با کم تحرکی ارتباط دارد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش در بخش پایانی صحبت های خود گفت: طبق آمارهای رسمی از نظر سلامت و در میان ۱۸۰ کشور، ایران رتبه ۱۰۴ را دارد که اصلا خوب نیست به خصوص اینکه بین ثروتمندی ملت‌ها و سلامت اعضای آنها ارتباط مستقیم وجود دارد و این در حالی است که طبق آمار ایران جزو کشورهای ثروتمند جهان به شمار می آید.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 27 مهر 1395، کد مطلب:  3798791  : www mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین