پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می گوید، وزارت ورزش و جوانان باید شاخص حداقل تحرک فیزیکی کارکنان دولت را تعریف کند.

شعارسال: علی اصغر فرشاد قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مصوبه اسفند 1394 شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مبنی بر تنظیم و تدوین برنامه جامع سلامت کارکنان دولت گفت: بر اساس این مصوبه همه دستگاه های دولتی موظف شدند برای سلامت کارکنان خود برنامه جامعی داشته باشند.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با تاکید بر ضرورت تدوین و اجرایی شدن برنامه ای برای تحرک فیزیکی کارکنان از سوی دستگاه های دولتی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، افزود: تدوین، تنظیم و عملیاتی شدن برنامه جامع برای بهداشت روان دانش آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش ضروری است.

فرشاد یکی از وظایف دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را پایش مصوبات این دبیرخانه بیان کرد و افزود: پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه توسط دستگاه های مجری و وزارت بهداشت را پایش می کنیم و اولین دستگاهی هستیم که گزارش پیشرفت کار خود را برای تحرک فیزیکی کارکنان ارایه می کنیم.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه در تدوین بسته خدمت سلامت کارکنان، مشارکت همه بخش های مختلف لحاظ شده است، افزود: علت اصلی جامع بودن این بسته، طولانی شدن آن برای تدوین و اجراست. چرا که شاید وزارت بهداشت بیش از 10 سال است که به دنبال تدوین بسته خدمت سلامت کارکنان است تا بتواند از طریق این بسته اقداماتی برای کنترل و سلامت کارکنان دولت انجام دهد و در این زمینه همکاری های بین بخشی ضروری است.

فرشاد در خصوص تحرک فیزیکی کارکنان دولت گفت: طبق گزارشی که وزارت ورزش و جوانان در این زمینه داد، 10 درصد از بودجه های اختصاص داده شده به فدراسیون ها در کل استان ها باید به تحرک فیزیکی کارکنان تخصیص داده شود.

وی افزود: براساس گزارش وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توانسته است برای تحرک فیزیکی کارکنان خود اقدام های موثری در سطح ملی داشته باشد.

فرشاد بر لزوم تعریف تحرک فیزیکی تاکید کرد و گفت: باید شاخص تحرک فیزیکی در کارکنان دولت از سوی وزارت ورزش و جوانان تعریف شود.

قائم مقام معاون اجتماعی وزارت بهداشت در خصوص بسته بهداشت روان دانش آموزان تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش و قوه قضاییه طرح نماد ( نظام مراقبت اجتماعی از کودکان) را تنظیم کرده اند و مقرر شد، وزارت بهداشت بسته بهداشت روان را با طرح نماد که با هماهنگی سایر دستگاه ها در سازمان برنامه و بودجه تنظیم شده، ادغام کنند و یک برنامه جامعی را در زمینه بهداشت روان تدوین کنند.

وی با بیان اینکه هدف دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ایجاد عدالت در سلامت است، افزود: یکی از شاخص های مورد تاکید وزارت بهداشت، ایجاد عدالت در سلامت برای همه مردم است و همه دستگاه ها موظف هستند برای سلامت کارکنان خود اقداماتی در نظر بگیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19شهریور1395، کدخبر: 82224290: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین