پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
 انگار بر ایرانیان روا شده است درانجام هرکاری که بردوش دولت است با رنج و درد به خواست برحق خود برسند و برای کاری که در همه کشور‌ها بر اساس یک روال منطقی انجام می‌شود مصیبت بکشند.

شعار سال: حالا یک سال و چند ماه است که ایرانیان زیر ضرب ویروس کشنده کووید۱۹ زندگی می‌کنند و خانواده‌های پرشماری با مصیبت‌های این ویروس مواجه شده و آسیب دیده‌اند. میلیون‌ها ایرانی شغل و درآمد خود را از دست داده و از میزان درآمدشان کاسته شده و به گروه‌های کم‌درآمدتر جامعه سنجاق شده‌اند. ۱۰۰ هزار بنگاه خدمات که به خانواده‌ها خدمات می‌دادند در بدترین وضعیت قرار دارند و برخی از فعالیت‌ها مثل گردشگری در آستانه نابودی قرار دارند. تا روزی که واکسن ضدکرونا در هیچ کشوری ساخته نشده و به شهروندان تزریق نشده بود شهروندان ایرانی نیز انتظاری نداشتند و با بردباری منتظر بودند واکسن ساخته شود و همانند شهروندان جهانی از سوی دولت تهیه و به آنها تزریق شود. انتظارات شهروندان از دولت یک درخواست بحق و درست است و دولت ایران باید هر سد و بندی که در مسیر تامین و تهیه واکسیناسیون است را بردارد. به همین دلیل است که هر روز شاهد گفت‌وگوی رسانه‌ای مدیران بخش‌های سیاسی و اقتصادی دولت و حتی نهادهای گوناگون در همین باره هستیم.

دولت با تمام توان در زمینه تولید و واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت تلاش می‌کند

دیروز اسحاق جهانگیری معاون‌ اول رییس‌جمهور نیز گفته است‌: کرونا پدیده‌ای است که همه دنیا درگیر آن است و باید به مصوبات ستاد مقابله با کرونا توجه کامل داشته باشیم. سلامت مردم مساله اصلی است و تبعات اقتصادی در مرحله بعد قرار دارد. بین سلامت و تبعات اقتصادی اگر ناچار باشیم انتخاب کنیم باید ابتدا به سلامت مردم توجه کنیم؛ دولت با تمام توان در زمینه تولید و واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت تلاش می‌کند. تلاش می‌کنیم واکسن‌های تولید داخل را سریع‌تر به نتیجه برسانیم و ان‌شاءالله در ماه‌های آینده آنچنان تعداد واکسیناسیون زیاد خواهد بود که ظرف مدت کوتاهی تمام کشور را واکسینه می‌کنیم. تلاش می‌کنیم واکسن‌های تولید داخل را سریع‌تر به نتیجه برسانیم و ان‌شاءالله در ماه‌های آینده آنچنان تعداد واکسیناسیون زیاد خواهد بود که ظرف مدت کوتاهی تمام کشور را واکسینه می‌کنیم. ایرانیانی که این روزها از رسانه‌های گوناگون دیداری و شبکه‌های اجتماعی آخرین تحولات واکسیناسیون در کشورهای گوناگون در دنیا از جمله کشورهای همسایه مثل ترکیه و امارات و کشورهای دورتر مثل انگلستان را دنبال می‌کنند و می‌شنوند و می‌بینند که در آن کشورها مدیریت متمرکز و دولتی و بدون تضاد منافع با شتاب مناسب کار واکسیناسیون را دنبال می‌کنند از اینکه می‌شنوند در ایران تهیه و توزیع با آهستگی پیش می‌رود و به جای اینکه کار به صورت متمرکز و زیر نظر دولت پیش برود برخی نهادهای دیگر نیز وارد کار شده و شرایط را پیچیده کرده‌اند ناامید می‌شوند. شهروندان ایرانی در این میدان از دولت انتظار دارند هر کاری که دارد کنار بگذارد و در تامین واکسن فعالیت جدی کنند. آخر این چه رفتاری است که با شهروندان ایرانیمی شود و برای هرکاری باید استرس و سراسیمگی و اشفتگی را تجربه کنند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ساعت ۲۴، تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۳۷۴۸۲، www.saat۲۴.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین