پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
داستان و گلایه‌های این خانم را خواندم، یاد روز‌های دنیا آمدن فرزندم در یکی از بیمارستان‌های مثلا خصوصی تهران افتادم. وقتی که چند سوال در خصوص وضعیت نوزاد از جناب دکتر عزیز و متخصص اطفال بیمارستان ----- پرسیدم، با نگاه عاقل اندر سفیه آقای دکتر مواجه شدم که با تحقیر از من پرسید، تحصیلاتت چقدره؟ بدون مقدمه گفتم دکتری اقتصاد و ضمنا مدرس یکی از دروس دانشجویان دکتری (phd) فلان رشته علوم پزشکی هم هستم. خفه شد، اما درد سوال و نگاهش بعد از شش سال، هنوز هم می‌سوزاند.

شعار سال: نخیر خانم. این ستمگری در هیچ کجای دنیا طبیعی نیست. این تنها در قلمروی سلطنت بی در و پیکر پزشکان در ایران شدنی است..

سرانه پزشک در ایران از کشور‌های جنگ زده‌ای همچون سوریه و فلسطین هم کمتر است و به جای سرانه معمول ۵/ ۲ نفر پزشک به ازای هر هزار نفر جمعیت در ایران ۶/ ۱ نفر پزشک به ازای این جمعیت وجود دارد.
 
از نظر سرانه پزشک کوبا با ۷/۵ پزشک به ازای هر هزار نفر در رتبه اول جهان قرار دارد. در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بطور میانگین به ازای هر هزار نفر۴/۵ پزشک وجود دارد.

بخشی از درد و رنج مضاعف بیماری در ایران برای گرفتن نوبت پزشک، ریشه در انحصار عجیب و غریب پزشکی در ایران دارد، ایران بهشت پزشکان است و انحصار خارق‌العاده این شغل را به بیزینسی پر سود تبدیل کرده است، چرا باید بیمار ساعت ۵ صبح در مطب برود و برای نوبت گرفتن اینگونه به مشکل بر بخورد؟ تازه فجایع بعد از درمان و... بماند.

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از رسانه مکتوبات

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین