پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۳۲۵۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
طبق اعلام بانک مرکزی، حجم پایه پولی در بهمن سال جاری ۴۳۶.۱ هزار میلیارد تومان و رشد نقدینگی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۲ درصد بوده است.
شعار سال: بانک مرکزی در گزارشی از وضعیت پایه پولی سال جاری اعلام کرد: حجم پایه پولی در بهمن سال جاری 436.1 هزار میلیارد تومان و رشد ماهانه آن 4.09 درصد بوده است.رشد یازده ماهه چاپ پول نیز 23.6 درصد و تغییرات سالانه پایه پولی نسبت به سال گذشته بیش از 32.77 درصد تخمین زده می شود.

بر اساس این گزارش، طی این ماه به لحاظ مقداری 17.1 هزار میلیارد تومان به حجم پایه پولی اضافه شد. مقایسه تغییرات مقداری ماهانه نیز در این مدت نشان از رکوردی دیگر در این سال دارد. به طور متوسط در 30 روز گذشته از ماه بهمن روزی 570 میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به اقتصاد تزریق شده و طی یک سال گذشته حدود 295 میلیارد تومان پول چاپ شده است.

رشد حجم پایه پولی نسبت به پایان سال گذشته 23.6 درصد و مقدار حجم پولی اضافه شده در این مدت83.2 هزار میلیارد تومان بوده است.

با وجود این که این رقم در بهمن 99 کنترل شده اما مدیریت در شرایطی رخ داده که به لحاظ فشار تورمی با سال گذشته متفاوت بوده است. در بهمن سال گذشته هنوز پدیده ترامپ وجود داشت و فروش نفت به میزان کنونی نبوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بورس پرس ، تاریخ انتشار: 21 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.boursepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
من از این میسوزم که همتی میاد میگه مدیریت بانک مرکزی در زمینه ارز در کشور بیسابقه بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین