پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۰۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
انتخابات فدراسیون فوتبال ۱۰ اسفند برگزار شد تا سرانجام بعد از یک سال فدراسیون فوتبال رئیس خود را بشناسد. حالا چند روزی است که اعضای جدید در فدراسیون مستقر شده‌اند و البته در همین شروع کار با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند.
شعار سال: از پرونده ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی گرفته تا تلاش برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که تیم ملی به دلیل کسب نتایج نه‌چندان مناسب در شرایط سختی قرار دارد. همچنین روز جمعه AFC میزبان‌های مسابقات جام جهانی را معرفی کرد و در حالی که مسئولان ورزش کشورمان امیدوار بودند که میزبانی به ایران برسد، کنفدراسیون آسیا، بحرین را به عنوان میزبان گروه C معرفی کرد. موضوعی که باعث خشم و اعتراض مسئولان ورزش کشورمان شد.

منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در‌خصوص مواجهه مدیران جدید با چالش‌های بسیار گفت: «فدراسیون فوتبال در حالت عادی نیست و شرایطی بحرانی دارد چرا که این فدراسیون با مشکلات بسیاری مواجه است. مدیریت در زمان بحران هنر می‌خواهد. من برای حضور در فدراسیون فوتبال و به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون به خدا توکل کردم و امیدوارم که بتوانم به این فوتبال خدمت کنم. تلاش مدیریت جدید این است که به سلامت از این چالش‌ها عبور کند و فوتبال ایران را به روزهای خوب گذشته بازگرداند.»

او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «ما با چالش‌های زیادی مواجه هستیم و باید چالش‌ها را کنار بزنیم تا رو به جلو حرکت کنیم. وزنه‌های سنگینی به پای فدراسیون بسته شده است. ما بحث تبلیغات محیطی و حق پخش را داریم که باید این موضوع هرچه زودتر روشن شود. علاوه بر اینها موارد دیگری هم داریم که باید این موارد را با تدبیر حل کنیم که البته حل این موارد کار چندان آسانی نیست اما به هر حال باید این موضوعات برطرف شود تا فدراسیون به حالت عادی بازگردد.»

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که چه مواردی باعث شد تا حضور در این پست را قبول کند؟ بیان داشت: «هم اعضای جدید هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و هم مدیران فوتبالی از من خواستند که مسئولیت سرپرست دبیرکلی فدراسیون را بپذیرم که من هم کاملاً قبول کردم. حقیقتاً از استعفای مهدی محمدنبی غافلگیر شدیم و فکرش را نمی‌کردیم که او استعفا دهد. محمدنبی مدیر باتجربه‌ای است و قطعاً می‌توانستیم از تجربیات او در امور دیگر استفاده کنیم.»

قنبرزاده در‌خصوص پرونده ویلموتس این‌گونه صحبت کرد: «از پرونده ویلموتس اطلاعی ندارم چرا که این پرونده را ندیدم. اما می‌دانم که یک تیم حقوقی خوب روی پرونده ویلموتس کار می‌کند و راهکارهایی برای پیروزی در این پرونده دارند. دوستان حقوقی تأکید کردند که در‌خصوص پرونده ویلموتس صحبتی نشود چرا که هرگونه صحبت در خصوص این موضوع ممکن است که بهانه شود. ممکن است که کوچک‌ترین صحبت در مورد ویلموتس سند شود و برخی‌ها سوءاستفاده کنند. امیدواریم که در این پرونده پیروز شویم و بتوانیم حقانیت‌مان را ثابت کنیم.»

او در پاسخ به این سؤال که چه چیزی در مدیریت گذشته مغفول مانده است؟ بیان داشت: «از نظر من مدیریت قبلی کارهای بزرگی انجام داد که مهمترین آن تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال بود. تأیید اساسنامه کار بسیار بزرگی بود که هیأت رئیسه گذشته فدراسیون فوتبال با یک سال کار مستمر انجام داد. الان نمی‌توان در مورد مدیریت جدید صحبت کرد چرا که مدیریت جدید تازه کارش را آغاز کرده است. این فدراسیون همانند کاغذ سفید است. هیأت رئیسه و مدیران قبلی خیلی زحمت کشیدند و اینها با ویروس کرونا و تحریم‌ها مواجه بودند که این موارد از دست‌شان خارج بود.»

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص از دست رفتن میزبانی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر این‌گونه صحبت کرد: «حقیقتاً در جزئیات میزبانی‌ها نیستم و به این دلیل نمی‌توانم اظهار نظر کنم. اما در بحث میزبانی ای‌اف‌سی از ما سؤالاتی داشت و معتقد بود که باید پروتکل‌های بهداشتی به بهترین نحو رعایت شود که فدراسیون هم اعلام داشت که قطعاً این اتفاق می‌افتد. فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را کرد که این میزبانی به ایران برسد. حتی رئیس فدراسیون با آقای ظریف، وزیر امور خارجه هم جلسه‌ای داشتند و حالا که این میزبانی را از دست دادیم قطعاً تلاش می‌کنند که این میزبانی به ما برسد اما اینکه چه نتیجه‌ای بگیریم، قابل پیش‌بینی نیست.»

قنبرزاده صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «این میزبانی حق مسلم‌مان بود چرا که ما ۳ بازی در داخل خانه داشتیم. باید مراجع رسمی ما پیگیری کنند و قطعاً همین‌گونه خواهد بود و پیگیری خواهند کرد. از دست رفتن این میزبانی نباید مانع از این شود تا به هدفمان نرسیم. ما باید کار خودمان را انجام بدهیم، برنامه‌ها را محکم اجرا کنیم و بازی‌ها هر کجا باشد، تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کند.»

او در خصوص مسئولیت دبیرکلی و انتخاب ۳ ماهه‌اش اظهار داشت: «دبیر کلی مسئولیت اجرایی دارد و در واقع دبیر باید پیگیر مسائلی باشد که در هیأت رئیسه تصویب می‌شود. خودش مسئولیت مستقیمی برای هدف‌گذاری ندارد و این موضوع کار رئیس فدراسیون و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون است. من در جای دیگر شاغل هستم که این موضوع باعث شده تا ۳ ماه به عنوان دبیرکلی انتخاب شوم. باید در این خصوص فرایند قانونی طی شود.»

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص قانون منع به‌کارگیری خارجی‌ها در لیگ بیان داشت: «این تصمیم به دلیل پرونده‌های بسیار تیم‌های ایرانی و محکومیت در اکثر پرونده‌ها گرفته شد، فیفا به دلیل شکایت‌های زیاد از تیم‌های ایرانی روی ما خیلی حساس شده است. البته قراردادهای ما حرفه‌ای نیست و ما نه درست قرارداد می‌بندیم و نه به تعهداتمان عمل می‌کنیم. این قانون تا پایان یک سالی که وضع شده، ادامه خواهد داشت ولی برای فصل بعد باید بررسی شود. ان‌شاءالله اگر گشایش‌های ارزی صورت بگیرد و با توجه به شرایط کشور، وضعیت متفاوت خواهد بود.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ایران آنلاین، تاریخ انتشار: 24 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.ion.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
كجاي ممللكت در حالت عادي هست كه بخوايم فدراسيون فوتبالش رو عادي كنيم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین