پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
امیر هوشنگ مهریار درباره عدم موفقیت در برنامه ریزی‌ها گفت: اغلب افراد در ذهن خود برنامه‌ریزی می‌کنند، اما در عمل اجرا نمی‌شود. این برنامه در ذهن ما قرار دارد و ذهن ما هم بر اساس گرفتاری‌های مختلف برنامه را یادآوری نمی‌کند.
شعار سال: مدیریت زمان یکی از راهکار‌های مناسب برای دستیابی به موفقیت است. هرچند بسیاری از افراد تاکنون نسبت به مدیریت زمان اقدام‌های فراوان را داشته، اما اغلب با کم و کاستی‌های فراوان مواجه بوده است.

امیر هوشنگ مهریار، روانشناس درباره نحوه استفاده بهینه از فرصت‌ها گفت: یکی از عوامل عدم موفقیت این است که برنامه‌ریزی نداریم و نمی‌دانیم که چقدر وقت داشته و باید کدامیک از اقدامات را در اولویت قرار دهیم.

او افزود: اگر بتوان برنامه‌ریزی کرد می‌توان توفیقات بیشتری هم حاصل کرد. برای مدیریت زمان می‌توان در ساعت‌های معین برای کار‌های مشخص انجام داد. همچنین سعی شده تا برنامه را در نظر داشت.

مهریار درباره عدم موفقیت در برنامه‌ها ادامه داد: اغلب افراد در ذهن خود برنامه‌ریزی می‌کنند، اما در عمل اجرا نمی‌شود. این برنامه در ذهن ما قرار دارد و ذهن ما هم بر اساس گرفتاری‌های مختلف برنامه را یادآوری نمی‌کند.
 
بهترین اقدام در برنامه‌ریزی نوشتن است

این روانشناس گفت: بهترین اقدام در برنامه‌ریزی نوشتن و در جلوی دید قرار دادن و روزانه چند بار به آن مراجعه کردن است. برای مثال کار‌هایی که در روز‌های آینده در اولویت هستند باید نوشته و در معرض دید قرار بگیرد. با این اقدام ذهن کمک می‌کند تا مطالب را به شکل مناسب به یاد آورد در غیر این صورت اولویت‌ها فراموش می‌شود.

مهریار ادامه داد: برنامه‌ریزی و یادآوری برنامه‌ها به شکل مناسب از اهمیت برخوردار است. باید در برنامه‌ریزی‌ها روز‌ها و ساعات معین با اتفاق نظر تعیین شود تا بتوان آن‌ها را با مشارکت انجام داد، طبیعتا با این روش به احتمال قوی موفق می‌شویم و لذت می‌بریم.

این روانشناس گفت: با به کارگیری این روش در طول سال می‌توان هر شب قبل از خواب برنامه‌ریزی کرده و در جایی کار‌ها را یادداشت کنیم تا در مدیریت وقت اقدامات مناسب انجام داد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۵۱۶۴۳، borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین