پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴
آیت‌الله قائم‌مقامی گفت: با نگاه عقلی و علمی و حتی منفک از روایات، گرچه نمی‌توان روایات را در نظر نگرفت، به این نتیجه می‌رسیم که جهان در آستانه تحولی عظیم قرار گرفته است. همه متفق‌القول هستند که جهان باید متحول شود و نظم آن تغییر کند، چراکه دورانی جدید در حال فرارسیدن است.
شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد قائم‌مقامی به بیان نکاتی درباره اهمیت نیمه شعبان و ارتباط اتفاقات اخیر در جهان همانند کرونا با مقوله مهدویت پرداخت و گفت: با نگاه عقلی و علمی و حتی منفک از روایات، گرچه نمی‌توان روایات را در نظر نگرفت، به این نتیجه می‌رسیم که جهان در آستانه تحولی عظیم قرار گرفته است. همه متفق‌القول هستند که جهان باید متحول شود و نظم آن تغییر کند، چراکه دورانی جدید در حال فرارسیدن است.

وی ادامه داد: دوره سلطه غرب بر جهان از منظر فرهنگی، هنری، سیاسی، نظامی و اقتصادی در حال پایان یافتن است. بشر رفته‌رفته این لیاقت و قابلیت را پیدا می‌کند که وارد فضای فرهنگی و سیاسی نه شرقی و نه غربی شود و فرهنگ، سیاست، ایدئولوژی و اندیشه خاصی را بپذیرد. این اندیشه جدید، جهانی و همان ماهیت اسلام است، چراکه اسلام حقیقی، که نماینده آن اهل بیت (ع) هستند و در زمان ما نماینده‌ای از اهل عصمت وجود دارد، جایگزین فرهنگ و اندیشه غربی می‌شود، زیرا دینی قابل اعاده است که معصومِ زنده داشته باشد. دیگر ادیان، معصوم زنده ندارند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پس از اتمام سیطره اومانیسم، لائیسیته و سکولاریسم با محوریت نفس بشر، حال، دوران تحول فرا رسیده است. دین در دنیای غرب، مصادره شده بود، اما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، که طلیعه اتصال به آینده است، بشر اندیشه‌های غربی و شرقی را نمی‌پذیرد و بر دینی تأکید می‌کند که در همه دنیا وجود داشته باشد. این اندیشه جدید به لحاظ عقلی و فلسفی جایگزین مناسبی برای اندیشه غربی است و در آن ایمان و عقل وجود دارد.

قائم‌مقامی ادامه داد: اتفاقات کنونی مؤید این است که در آستانه چنین وضعیتی قرار داریم. چهره‌های شیطانی در حال دست و پا زدن هستند تا مانع وضع نظم جدید شوند، چراکه طبق دیدگاه آنها، اگر قرار است وضعیت جدید ایجاد شود، باید به نفع تفکر یهودیت و مسیحیت باشد. البته آن‌ها هم منتظر موعودند، اما آن موعود توهم است. غربی‌ها خیال می‌کنند که موعود، موانعی را که بر سر راه صهیونیسم جهانی وجود دارد برمی‌دارد و یهودیت را بر همه جهان حاکم می‌کند، اما این‌ها خیالات است، چراکه موعود، همان چیزی است که اسلام و تشیع می‌گوید. اکنون پرسیده می‌شود که چرا رهبر مسیحیان جهان، پاپ، به عراق رفت و با مرجع شیعی، آیت‌الله سیستانی، دیدار کرد؟ این امر گویای آن است که اتفاقاتی در حال وقوع و منشأ آن عراق است.

وی در پایان گفت: امیدوارم در سال ۱۴۰۰، گشایش‌ها ادامه یابد و درجات فرج، که با انقلاب اسلامی بیشتر شد، در آینده بسیار بیشتر و موفقیت‌ها و پیروزی‌های ارزنده حاصل شود. این سال تنها سالی است که دو نیمه شعبان دارد و امیدوارم که دعای خیر امام زمان (عج) شامل حال بشریت شود؛ بشریتی که اکثر آنها، از هر دین و مذهبی که باشند، مستضعف هستند و مستکبران نیز در اقلیت هستند و استضعافی که آن‌ها ایجاد کرده‌اند به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا برطرف می‌شود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری قرآن، تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۹۶۰۳۲۶، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین