پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی به بررسی ادعای یکی از فعالان سیاسی درباره مرکز پژوهش‌های مجلس پرداخت.
شعار سال: اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که محمد مهاجری، از فعالان رسانه‌ای کشور در رشته توییتی مدعی شد که مرکز پژوهش‌های مجلس با داشتن حداکثر ۲۴۸ پست سازمانی در چندماه اخیر به ۶۰۰ نفرحقوق ثابت و به افراد متعددی بابت پروژه های تحقیقاتی حقوق پرداخت کرده که این امر باعث بر باد رفتن سرمایه کشور شده است.
 


یا عددها را نمی‌دانی یا معنی فیش مغازه را !

اندکی بعد از انتشار این توییت توسط این خبرنگار علیرضا زاکانی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در صفحه شخصی خود پاسخ این فعال سیاسی را داد و انتشار برخی اخبار درباره افزایش تعداد نیروی انسانی مجلس شورای اسلامی و مراکز وابسته را تلویحا تکذیب کرد.

او نوشت: «تازه‌ِکاری راه شهرت یافتنش رو نجس‌کردن چشمه ده دید که البته همزمان معروف شد و بی آبرو. حکایت ما با آقای محمد مهاجری هم اینه، بزرگوار اگر علاقه داری دیده بشی چرا سراغ مرکز پژوهش های مجلس آمدی و حرف بی حساب زدی، یا عددها را نمی دانی یا معنی فیش یا مغازه رو. یک ادعایت درست نبود.
 


علاقه به شهرت و قدرت را بوسیده ام و کنارگذاشته ام!/آماده مناظره با زاکانی هستم

اما این پایان درگیری میان این دونفر نبود و محمد مهاجری دوباره با ارائه پاسخی به رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نشان داد که میدان را خالی نمیکند و بر ادعای خود مصمم است. بنابراین، وی در صفحه توییت خود نوشت که «آقای علیرضا زاکانی در توییتی پاسخ مرا به ریخت وپاش در مرکز پژوهش‌ها مرقوم فرموده اند. لطفا توییت ایشان را بخوانید. حضور این برادر عزیز عرض می‌کنم آمادگی کامل دارم در برابر اهالی رسانه در باره عملکرد ضعیف‌ترین رئیسی که بر ضعیف‌ترین مرکز پژوهش‌ها در ضعیف‌ترین مجلس شورای اسلامی حکمروایی می‌کند مناظره کنم. آنجا معلوم می‌شود چه کسی عدد نمی‌داند و بی حساب حرف می‌زند. چنین مناظره‌ای فرصتی است برای اینکه برادرم زاکانی بزرگوار گوشش با حرف حساب هم آشنا شود؛ و سپس اینکه بد نیست رییس مرکز عریض و طویل و پرمدعای پژوهش‌ها یک پروژه تحقیقاتی سفارش بدهد در باره تاثیر ادب و اخلاق مسئولان (و بخصوص احترام به بزرگتر) تا معلوم شان شود که چرا درصد بسیار پایینی از مردم در انتخابات اسفند۹۸ شرکت کردند؛ و آخرکلام: علاقه به شهرت و قدرت را بوسیده ام و کنارگذاشته ام. این هر دو ارزانی آقای زاکانی باد که سخت به آن دل بسته و خدا کند فقط دنیایش را به آن بفروشد. خودم و آقای زاکانی را به ادب و ادب و ادب توصیه می‌کنم.»

۵۰۵ نفر از مرکز پژوهش‌های مجلس حقوق می‌گیرند/ بیانیه ای درباره عملکرد، منابع و نیروی انسانی مرکز پژوهش‌ها منتشر خواهد شد

ابهامات موجود درباره شیوه پرداخت حقوق در یکی از بازوهای اساسی مجلس شورای اسلامی و دوئل میان سکان‌دار این مرکز با سردبیر یکی از سایتهای خبری ما را به این امر واداشت تا درباره موضوع مذکور به بررسی بیشتری بپردازیم،از همین رو به سراغ مدیر روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس رفتیم تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنیم.
 


محمدصادق عبداللهی، مدیر روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا گفت که مرکز پژوهش‌های مجلس ۲۴۸ جایگاه سازمانی دارد که دویست و بیست و سه جایگاه آن از قبل اشغال بوده است و در دوره آقای زاکانی به دویست و بیست و پنج پست رسمی رسید.

وی افزود: نیرو‌های غیر رسمی و پروژه‌ای مرکز در سال نود و هشت ۲۵۰ نفر بود و در سال بعد با وجود گستردگی کار‌ها و ادارات به ۲۸۰ نفر رسید و به عبارتی در دوره آقای زاکانی جمعا ۳۲ نفر به جمع کارکنان رسمی و غیر رسمی اضافه شده است، لازم به ذکر است که در دوره مدیریت جدید پنج اداره و ۱۰ گروه پژوهشی به مجموعه مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه شده است.

عبداللهی همچنین متذکر شد که با احتساب نیرو‌های رسمی و غیر رسمی مجموعا ۵۰۵ نفردر مرکز پژوهش‌های مجلس در قبال کار و خدمات خود حقوق دریافت می‌کنند و باید از آقای مهاجری سوال کرد ۶۰۰ نفر را از کجا آورده اند.
 


به گفته مدیرروابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس احتمالا فردا (سه‌شنبه) این مرکز بیانیه‌ای درباره فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر خواهد کرد که در آن به منابع و نیرو‌های انسانی اشاره خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار ۱۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۱۵۸۷۸، www.yjc.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین