پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۳۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
استاندار آذربایجان شرقی در آئین افتتاح شتاب‌دهنده میزبان در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه پیشرفت در حوزه علم و فناوری و تبدیل علم به ثروت با اتکا به دانشگاهیان و جوانان، تنها راه توسعه‌یافتگی است، گفت: در سایه اقدامات مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، شاهد فعالیت شتاب‌دهنده‌های متعدد و توسعه فعالیت‌های نوآورانه هستیم.
شعار سال: محمدرضا پورمحمدی با تاکید بر لزوم ارتباط و درک مشترک میان بخش‌های صنعت و دانشگاه، گفت: در این زمینه دچار یک تضاد هستیم که مشابه تضاد سنت و مدرنیته است.

وی افزود: بیشتر صنایع ما متکی بر تجربه هستند، اما دانشگاه‌ها بر روی مطالعه و پژوهش تمرکز دارند و هنر ما باید این باشد که بتوانیم میان این دو بخش، یک درک مشترک ایجاد کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه استارتاپ‌ها می‌توانند این کار مهم را انجام دهند، افزود: رویداد‌های استارتاپی معمولاً مخاطبان محدودی دارند، در حالی که باید این رویداد‌ها را به متن جامعه صنعت و خدمات ببریم.

وی تأکید کرد: باید فضا‌هایی ایجاد شود که ایده‌های فناورانه به صورت مستقیم در اختیار اهالی صنعت، تولید و خدمات قرار گیرد و تنها در این صورت می‌توان انتظار حمایت از این ایده‌ها را داشت.
 
اقدامات مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز

پورمحمدی همچنین از فعالان حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان قدردانی کرد و گفت: در سایه اقدامات مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، شاهد فعالیت شتاب‌دهنده‌های متعدد و توسعه فعالیت‌های نوآورانه هستیم.

گفتنی است میزبان، یک برنامه توسعه ملی است که با هدف حل مشکلات فناوری‌پایه صنایع استان‌های مختلف کشور توسط نخبگان بومی همان استان‌ها شکل گرفته و شتاب‌دهنده میزبان به عنوان مجری این طرح، کار خود را از اواخر سال ۱۳۹۸ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کرده است.

در این طرح واحد‌های استانی این شتاب‌دهنده ضمن ارتباط با صنایع هر استان، نیاز‌های فناوری‌پایه آنان را پایش کرده و طی دوره‌های شتاب‌دهی از نخبگان بومی برای حل آن مسائل حمایت می‌کنند.

در حاشیه افتتاح این شتاب‌دهنده، عملیات اجرایی کارگاه‌های تخصصی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز هم با حضور استاندار آذربایجان شرقی آغاز شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۲۳ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۵۱۸۷۶۸۳، mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
کاملا مشخص است که با اتکا به دانشگاهیان و جوانان،می توان به توسعه‌یافتگی رسید؟ اما از شعار تا واقعیت راه بسیار است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین