پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۳۷۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
یک دریاچه تازه تاسیس در روی کوه بی‌بی شهربانو از گودبرداری‌ها و سنگ‌برداری‌های معادن و کارخانه سیمان تهران پدید آمده است. اما نکته اساسی خطری است که متوجه برج استودان یا خاموشی است. این دریاچه این اثر ثبت ملی دوره ساسانی (برای حدود ۱۷۰۰ سال پیش) را تهدید می‌کند.
شعار سال: آب‌های باران که باید برای مزارع و کشاورزی استفاده شود بعد از دستکاری کوه و طبیعت اینجا جمع شده و هدر می‌رود و آبی برای آن زمین‌های کشاورزی پایین دست وجود ندارد و زمین‌های کشاورزی با سیمان همین کارخانه‌ها به آپارتمان تبدیل می‌شود.

اما نکته اساسی خطری است که متوجه برج استودان یا خاموشی است. این دریاچه این اثر ثبت ملی دوره ساسانی (برای حدود ۱۷۰۰ سال پیش) را تهدید می‌کند.

در عکس‌ها دیده می‌شود این دریاچه که یک‌شبه دقیقا زیر برج استودان سر برآورده با حفاری‌ها و گود‌برداری‌ها و ... باعث می‌شود تا چند وقت دیگر خبری از این بنای پیش از اسلام شهرری نباشد.

آیا میراث فرهنگی استان تهران کاری خواهد کرد؟ آیا مسئولین ری به داد آثار تاریخی ری خواهند رسید؟ کسی به داد این آثار (برج خاموشان، قلعه‌ها ساسانی، برج نقاره خانه، برج اینانج و مقبره بی‌بی شهربانو و...) خواهد رسید.

دکتر احمد ابوحمزه پژوهشگر تاریخ


پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی میراث باشی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین