پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۳۷۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
در حالی که این روز‌ها بیشتر از همه از وضعیت قرمز رو به سیاهی کشور از شرایط کرونایی سخن گفته می‌شود، اما یکی از مهم‌ترین بحران‌های زندگی شهروندان یعنی مشکلات اقتصادی نباید به فراموشی سپرده شود.
شعار سال: اسفند سال ۹۹ بود که کارشناسان اقتصادی هشدار دادند که اگر موج بعدی کرونا کنترل نشود با ۳ میلیون بیکار مواجه خواهیم شد که شغل خود را از دست می‌دهند. در عین حال آخرین گزارش مرکز آمار از نرخ تورم به تفکیک استان‌ها نشان می‌داد که استان‌های کشور در یک سال گذشته تورم متفاوتی را تجربه کرده‌اند و این اختلاف به حدود ۷ درصد نیز رسیده است.

همچنین این گزارش نشان می‌داد که خانوار‌های روستایی در یک سال اخیر افزایش قیمت‌ها را بیشتر از خانور‌های شهری احساس کرده‌اند و تورم برای خانورا‌های روستایی سنگین‌تر بوده است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٩ برای خانوار‌های شهری به عدد ۳۶.۲ درصد رسیده درحالی که این نرخ برای خانورا‌های روستایی ۳۷.۷ درصد بوده است.

حال در حالی که شهروندان در میان گرداب موج چهارم کرونا که به گفته وزیر بهداشت حتی باید منتظر سیاه شدن مناطقی از کشور نیز بود، دست و پا می‌زنند؛ به نظر می‌رسد بحران‌های جدی اقتصادی بیشتر از همیشه گریبان گیر مردم شده است.

تعداد بازدید : 5

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از امتداد
اخبار مرتبط
برچسب ها: کرونا ، فقر ، تورم ، اقتصاد
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین