پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی می گوید: جمهوری اسلامی ایران در زمینه دانش و فناوری، حرف های زیادی برای گفتن دارد و آماده رقابت با بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در این زمینه است.

شعار سال : سعید شبستری خیابانی در آیین اختتامیه سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز، حرکت با برنامه را یکی از مهم ترین اقدامات خوب دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در طول دو سالی که از استقرار دولت تدبیر و امید می گذرد، تدبیر و عقلانیت در جای جای تفکرات و عملکرد دولت، مشهود و بارز است.

وی با بیان اینکه در استان نیز شاهد حاکمیت عقلانیت و تدبیر در امور هستیم عنوان کرد: تصویب منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، یکی از مهم ترین و بهترین اقداماتی است که در دولت جدید صورت گرفته است و فعالیت این منطقه باعث شده است تا این استان یکی از استان های برتر کشور در حوزه علم و فناوری باشد.

وی به بازدید خود از چندین غرفه در سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته تبریز اشاره و ابراز کرد: فعالیت جوانان علاقه مند و با انگیزه در این غرفه ها و تلاش به سمت توسعه اقتصاد دانش بنیان برای کشوری که می خواهد بر روی پاهای خود بایستد، افتخار آمیز است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها بخصوص در زمینه علم و فناوری، حرف های زیادی برای گفتن دارد و مصمم است با تکیه بر توان و دانش جوانان غیور خود در مقابل دنیا بایستد.

شبستری، پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی را در سایه خودباوری جوانان و دانشمندان ایرانی دانست و ادامه داد: متوسط سرعت رشد علم در ایران بیشتر از بسیاری از کشورهاست و می توانیم با تقویت خودباوری، عقب ماندگی های علمی دانشگاه های کشور در طی سال های گذشته را جبران کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از روش های کسب درآمدهای میلیاردی در کشورهای توسعه یافته دنیا، مربوط به صدور تکنولوژی، علم و دانش فنی است که ما هم باید با توجه به این مهم، فعالیت های عملی خود را در این راستا افزایش داده و جایگاهی متناسب با شان نظام مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، خلا بین صنعت و دانشگاه در کشور احساس می شود عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند با فعالیت خود و افزایش تجاری سازی محصولات خود، این خلا را پر کرده و با فعالیت هایی که انجام می دهند دانشگاه و صنعت را به صورت واقعی به یکدیگر نزدیک کرده و مرتبط سازند و تمام سعی خود را برای تجاری سازی علوم به کار گیرند.

شبستری با اشاره به راه اندازی فن بازار فناوری و دانش های نو شمالغرب کشور به مرکزیت تبریز ادامه داد: راه اندازی و آغاز به کار این فن بازار، زمینه تبدیل تبریز به هاب منطقه ای خرید و فروش فناوری را میسرتر می کند.

وی با بیان اینکه در زمینه فناوری و تکنولوژی می توانیم با تعداد زیادی از کشورهای پیشرفته رقابت کنیم ادامه داد: پیشتازی آذربایجان شرقی در حوزه فناوری و مسائل دانش بنیان برای مدیریت استان، مساله ای بسیار مهم است و تمام دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها موظف هستند به هر طریقی که می توانند از شرکت های دانش بنیان و جوانان حمایت کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت خبرگزاري ایسنا ، تاریخ نشرخبر : 25 آبان 1394 کد مطلب : 948-6486-5،www.tabriz.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین