پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
رئیس دانشگاه تبریز گفت: بر اساس رتبه‌بندی موضوعی شانگهای در سال 2017، دانشگاه تبریز در چهار رشته مهندسی در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.

شعار سال:  محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه رتبه‌بندی شانگهای در پنج حوزه علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، پزشکی و علوم اجتماعی که هر کدام نیز دارای زیرشاخه‌های متعددی هستند، به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان می‌پردازد، اظهار داشت: بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه تبریز در رشته مهندسی در چهار حوزه منابع آب، مهندسی متالوژی، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی عمران در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش مؤسسه رتبه‌بندی شانگهای در سال 2017 این دانشگاه در بخش منابع آب با قرار گرفتن در رده 101-150 جهان، پس از دانشگاه تهران در جایگاه دوم دانشگاه‌های دولتی قرار گرفته است.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه در این رتبه بندی دانشگاه تبریز در حوزه مهندسی عمران نیز در رده 201-300 دنیا را بدست آورده است، تصریح کرد: در حوزه مهندسی برق و الکترونیک هم دانشگاه تبریز در بین دانشگاه های جهان رده 401-500 را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه تبریز، یادآور شد: این دانشگاه در حوزه مهندسی متالورژی، نیز در جایگاه 151-200 دنیا، قرار دارد.

همین گزارش حاکی است: در رتبه بندی شانگهای نُه دانشگاه دولتی ایران شامل چهار دانشگاه جامع تهران، تبریز، تربیت مدرس، فردوسی مشهد و پنج دانشگاه صنعتی شامل دانشگاه های شریف، امیر کبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران و نوشیروانی بابل حضور دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 12 تیر 1396، کد مطلب: 13960412001129: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین