پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
سید محسن دهنوی در تذکری در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در اخطاری تند به رئیس جمهور درباره حقوق سربازان گفت: در بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ به همت مجلس، حقوق سربازان چهار برابر افزایش یافت و با توجه به اینکه ۳۵۰ هزار نفر به سربازی می‌روند و علی رغم اینکه به فرآیند سربازی اشکال وارد است، اما در این فرآیند سربازی مشکل‌دار نیز حقوق سربازان پرداخت نمی‌شود. بدین معنی که سربازی که باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایه دریافت داشته باشد که مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود، اما ۳۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند. آیا با این حقوق می‌توان زندگی کرد؟
شعار سال: سید محسن دهنوی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی از عدم پرداخت حقوق سربازان انتقاد نموده و به رئیس جمهور تذکر قانون اساسی داد. وی بیان داشته است که، به قانون بودجه سال جاری در قالب تبصره ۱۴ در حدود ۳ هزار میلیارد از یک سو و ۲ و ۶۰۰ میلیارد در جای دیگر که مجموعاً ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد است، بابت تامین حقوق سربازان اضافه شد تا در سال ۱۴۰۰ پرداختی سربازان براساس قانون صورت گیرد، اما با پیگیری‌های بنده، ستاد کل نیرو‌های مسلح می‌گوید که دولت این پول را نمی‌دهد و آن را در اولویت آخر گذاشته است و در این خصوص سازمان برنامه و بودجه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها پاسکاری می‌کند و سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید این موضوع اولویت آخر ما است.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت نیز، در پاسخ به این اخطار خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در این خصوص با آقای نوبخت صحبت می‌کنم، چرا که سربازان ما در حال حاضر از حداقل معیشت‌ها حتی برای رفت و آمد به پادگان نیز محرومند. همچنین وضعیت لباس دادن، وضعیت خوراک و سایر خدمات آن‌ها مناسب نیست که در این خصوص مجلس به درستی و خوب توجه کرد که باید وضعیت معیشتی سربازان افزایش پیدا کند، چراکه این عزیزان در خدمت نظام هستند و وظیفه ما این است که به آن‌ها رسیدگی کنیم.

تعداد بازدید : 35

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
كم هستن كسايي كه دارن به سرباز و اينده اين نسل جوان فكر ميكنن اما خدا حفظشون كنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین