پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
فرماندار دنا تکمیل زیر ساخت های شهرستان دنا در زمینه های آب ،گاز ،برق و راه روستایی را از مهمترین نیازمندی های شهرستان دنا در جهت توسعه همه جانبه دانست

شعارسال: عباس بهشتی  فرماندار دنا در حاشیه بازدید از روستای برآفتاب جلاله در از دور افتاده ترین روستاهای شهرستان دنا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازدید از روستاهای شهرستان دنا در ادامه دیدارهای مردمی در روزهای دوشنبه صورت می گیرد گفت:در این هفته با حضور جمعی از مسوولان شهرستانی از روستای برآفتاب جلاله که آخرین و محروم ترین روستای شهرستان دنا به شمار می رود بازدیدی صورت گرفت.

بهشتی روی تصریح کرد :روستای برآفتاب جلاله تنها روستای شهرستان دنا است که به علت صعب العبور بودن مسیر و وجود رودخانه بشار بر سر مسیر این روستا تا کنون امکان احداث جاده دسترسی وجود نداشته است. این مقام مسوول با اشاره به مراحل پایانی احداث یک دستگاه پل 36 متری ماشین رو طی چند سال اخیر بر سر مسیر این روستا، اظهار کرد:امیدواریم با اتمام مراحل پایانی احداث پل، راه برای احداث جاده آخرین روستای شهرستان دنا نیز فراهم آید.

فرماندار دنا با اشاره به بازدید از روستای پلوزا یکی دیگر از روستاهای منطقه محروم جلاله به رفع مشکلات آبرسانی این روستا و حمایت نهادهای حمایتی از افراد کم بضاعت و دانش آموزان این منطقه اشاره و ابراز کرد:یکی از مهمترین اهداف این سفر تعیین تکلیف برق و راه دسترسی به روستای برآفتاب جلاله بود که موضوع برق این روستا طی تفاهم قبلی با شهرستان لردگان در استان چهار محال و بختیاری به اتمام رسیده است و امیداریم تا یکی دو ماه آینده موضوع برق رسانی به تمامی روستاهای شهرستان دنا به اتمام برسد.

بهشتی روی در ادامه با اشاره به اساسی ترین مشکل مردم برآفتاب جلاله یعنی جاده دسترس این روستا اشاره و خاطر نشان کرد:مطالعات اجرایی راه سازی این منطقه توسط اداره راه تهیه و تدوین شده است. این مقام مسوول با اشاره به اعتبار37 میلیارد ریالی در حوزه راه شهرستان دنا طی سال جاری ،عنوان کرد :یکی از مهمترین پروژه های تعریف شده در اعتبارات امسال جاده دسترسی به روستای برآفتاب جلاله خواهد بود تا دور افتاده ترین منطقه شهرستان دنا نیز از نعمت جاده دسترسی بهره مند شود.

فرماندار دنا تکمیل زیر ساختهای شهرستان دنا در زمینه های آب ،گاز ،برق و راه روستایی را از مهمترین نیازمندی های شهرستان دنا در جهت توسعه همه جانبه دانست و تصریح کرد: متاسفانه عمق محرومیت در روستاهای شهرستان دنا بسیار بالا است. بهشتی روی عدم تطبیق داشته ها و منابع طبیعی با اشتغال و سرمایه گذاری ها را از جمله مشکلات و چالشهای شهرستان دنا عنوان کرد و افزود:ظرفیت های خدادادی شهرستان دنا در راستای اشتغال و سرمایه گذاری ها استفاده نشده است.وی ادامه داد :عبور دو رودخانه عظیم خرسان و بشار و اراضی شیب دار متعدد بزرگترین فرصت جهت رونق و توسعه باغات و رفع محرومت است که در سال جدید پکیج کاملی از این پروژه ها را در حوزه جهاد کشاورزی در دستور کار قرار خواهیم داد.

این مقام اجرایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب و نام گذای سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل به موضوع خودکفایی روستاها به عنوان یکی دیگر از اولویت های کاری خود پرداخت و با ابراز امیدواری از اجرای طرحهای خود کفایی فراگیر تاکید کرد:تلاش داریم نیازمندی های اولیه یک شهروند روستایی را در خانواده تامین کنیم و اقتصاد خانوار ها به خودکفایی و دوباره سازی سوق پیدا کند.

وی تامین منابع مالی را عمده چالش پیش رو در این مسیر عنوان کرد و افزود آمادگی مردم و دستگاه های اجرایی در این مسیر در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. این مقام مسوول تفاوت فاحش در تامین و تعریف منابع مالی در شهرستان با سطوح کشوری را از جمله چالشهای پیش رو در مسیر تامین منابع مالی دانست و اظهار کرد:در سطوح کشوری حرکت به سمت مشارکت مردمی و تولید در بخش خصوصی است ولی در شهرستان ما حجم بالایی از نیازهای اولیه و توسعه ای به جا مانده است.

بهشتی روی به تخصیص 45 درصدی اعتبارات در سال جاری اشاه کرد و با ابراز امیدواری از وضعیت فروش نفت در سطح کشور خاطر نشان کرد:امیدواریم تخصیص اعتبارات سال آینده بالای 50 درصد باشد تا بتوانیم درصد بالایی از پروژه ها را پیش ببریم.

فرماندار دنا به لزوم سطح بندی پروژه های دست اقدام در شهرستان دنا تاکید وعنوان کرد:فرد روستایی که در سطوح اولیه نیازمندی ها مانده است را نمی توان با تعاریف کلان از سرمایه گذاری مواجه کرد. وی موضوع ارتباطات را به عنوان یکی از چالشهای اساسی در شهرستان دنا مطرح کرد و افزود:از آنجا که شهرستان دنا ،شهرستان پایلوت در اجرای جی اس ام بوده و تمام کابل کشی های سابق جمع آوری شده است نیاز اساسی به مسئله ارتباطات و گسترش اینترنت پر سرعت در تمامی نقاط شهرستان وجود دارد که مصرانه پیگیر این نیاز مهم هستیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی سفیردنا، تاریخ انتشار: 20مهر1395، کدخبر: 171912: www.safiredena.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین