پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص یک شربت گیاهی ضد کرونا که توسط صدا و سیما تبلیغ شده و همچنین اظهاراتی درخصوص استفاده از اپیوم در ترکیبات این داروی گیاهی توضیحاتی ارائه کرد.
شعار سال: رضا تویسرکان‌منش مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص یک شربت گیاهی ضد کرونا که توسط صدا و سیما تبلیغ شده و همچنین اظهاراتی درخصوص استفاده از اپیوم در ترکیبات این داروی گیاهی گفت: بررسی‌ها از میزان تریاک داخل این شربت نشان می‌دهد که با مجوز سازمان غذا و دارو مقدار ۲۵ هزارم درصد تریاک به این دارو اضافه شده است و از نظر دارویی نظیر ترکیبات کدئین، قرص دیفینوکسییلات و شربت دکسترومتورفان و اکسپکتورات (که داخل‌شان مخدر است)، در حدی مجاز و با نسخه پزشک قابل ارائه است.

مینو محرز: سیگار از کرونا پیشگیری نمی‌کند | شیره تریاک در درمان کرونا تأثیر ندارد

او به شربت گیاهی «آلرگارد» برای درمان بیماری کرونا و میزان تریاکی که در ترکیبات این دارو مورد استفاده قرار گرفته، اشاره کرد و افزود: به ادعای سازمان غذا و دارو غلظت تریاکی که داخل این شربت وجود دارد، در حدی نیست که شربت تریاک تلقی شود و بسیار رقیق شده است و می‌تواند برخی از علائم کرونا مانند سرفه و درد را مدیریت کند و این با مجوز سازمان غذا و دارو است.

تویسرکان‌منش اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که جای نگرانی نیست و میزان اپیومی که داخل آن استفاده شده کمتر از محدوده مجاز است و موجب اعتیاد نمی‌شود. گرچه لزوم افزودن ترکیبات مخدر نظیر کدئین و تریاک به دارو‌های متعددی که برای تسکین علائم ساده نظیر درد خفیف و سرفه استفاده می‌شوند جای سوال و تعجب است. توصیه می‌شود مراجع علمی و مسئول نظیر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه ندهند که شرکت‌های داروسازی با هر بهانه‌ای از ترکیبات تحت کنترل و مخدر در دارو‌های معمول استفاده کنند.

وی این را هم گفت که ترکیبات اصلی استفاده شده در این شربت شامل گیاهانی مثل سیر، مرزه، آویشن، رازیانه، گلپر و میخک است که ظاهراً برای تسکین علائم کووید-۱۹ به کار می‌رود. در مورد اثربخش بودن دارو و موارد مصرف و پروتکل استفاده از آن باید وزارت بهداشت پاسخگو باشد، ولی از نظر ما افزودن ترکیبات مخدر به آن حتی در مقیاس ناچیز سودبخش نیست.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۹۷۴۴۹، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
تریاک؟چی میزنید مسئولان؟تریاک برای درمان کرونا؟واقعا خجالت آوره از فردا یه سیخ و سنگم بردارید ببرید بیمارستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین