پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۶۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم از افتتاح مرکز شاهنامه‌خوانی و نقالی این استان در روز بزرگداشت فردوسی (۲۵ اردیبهشت‌ماه) خبر داد.
شعار سال: حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم درباره راه‌اندازی مرکز شاهنامه‌خوانی و نقالی این استان، گفت: این مرکز اواخر اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی در قم افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: هدفمان از افتتاح این مرکز پرداختن به حوزه ادبیات کهن این مرز و بوم به‌صورت جدی است. به‌نظر می‌رسد قم می‌تواند ظرفیت خوبی داشته باشد که علاوه بر نقالی شاهنامه‌خوانی بتوانیم بچه‌ها را با ادبیات کهن آشنا کنیم و ان‌شاءالله این اتفاق در گام‌های بعدی خواهد افتاد.

حجتی تصریح کرد: این سومین مرکز تخصصی در کانون است که افتتاح می‌شود. مراکز دیگر که در کشور افتتاح شدند به‌جهت وضعیت بومی شکل‌گرفته و ویژگی خاص خود خودشان را پیدا کردند. ما به نظرمان رسید در قم با توجه به اینکه بخش زیادی از نویسندگان و هنرمندان ادبیات کودک و نوجوان در قم هستند و قم یکی از قطب‌های محتوای تولید محتوا در حوزه ادبیات کودک است به این موضوع توجه کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم افزود: در گام بعد به سمت ادبیات کهن می‌رویم؛ یعنی علاوه‌بر نقالی و شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، حافظ‌خوانی، صائب‌خوانی و کتاب‌های فخیمه ادبیات فارسی مثل گلستان و کلیله و دمنه در دستور کارمان قرار خواهد گرفت. امیدوارم ارباب فرهنگ و هنر کمک کند این مرکز که به‌صورت تخصصی شکل می‌گیرد، بنیه خوبی پیدا کند.

وی درباره ارتباط کانون با مجلات استان بیان کرد: استان قم یکی از قطب‌های مطبوعات و مجلات کودک و نوجوان در کشور است. همان‌طور که مستحضر هستید کانون پرورش فکری در سال‌های اخیر کمی در حاشیه بوده و کمتر مورد توجه می‌شده و در برنامه‌های فرهنگ عمومی استان بخش کم‌رنگ‌تری داشته است. تمام تلاشمان را به کار می‌بریم که این ظرفیت را فعال شود. با دوستان در حوزه مجله کودک و نوجوان ارتباط گرفته‌ایم و به‌نظر می‌رسد ما از ظرفیت جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در پیش رو داریم برای فراخوان دوستان و درگیر کردن آن‌ها در این حوزه استفاده کنیم.

حجتی در ادامه به برنامه‌های سال جدید اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر فعالیت‌های مختلفی که در سال ۱۴۰۰ داریم، یکی از مهم‌ترین رویداد‌های کشور در سال ۱۴۰۰ جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است که قم به‌جهت مختلف می‌تواند حضور جدی در این جشنواره داشته باشد. همین‌جا از تمام عزیزانی که دستی بر این‌موضوع دارند تقاضا می‌کنم که گوشه ذهنشان موضوع جشنواره قصه‌گویی را داشته باشند. ما هم فعالیت‌های آماده کرده‌ایم که همه ارباب فرهنگ و هنر در این حوزه به سمت جشنواره سوق داده شوند و از ظرفیت آن‌ها برای شرکت در جشنواره استفاده کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایبنا، تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۰۵۶۵۶، www.ibna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
ایده بسیار خوبی است که میتواند بچه ها رو با فرهنگ ایران آشنا کند و حتی بزرگسالان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین