پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به طرح مجلس برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی، گفت: طرح پشتیبانی و رفع موانع تولیدات کشاورزی را در جهت سیاست‌گذاری و نظارت در امر تولید و توزیع مطلوب در بازار طراحی کردیم.
شعار سال: پرویز اوسطی در خصوص برنامه‌های مجلس برای تنظیم قیمت مرغ، گفت: تولید مرغ در حال حاضر روی برنامه است و جوجه ریزی هم متناسب با نیاز کشور انجام می‌شود؛ بنابراین پیش بینی افزایش قیمت مرغ وجود ندارد و این روند ادامه خواهد یافت.

او در خصوص تخلف مرغداران، اظهار کرد: صنعت ما حلقه‌های متعددی دارد و قانون تمرکز وظایف در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است؛ لذا باید نظارت جامع و کاملی روی هر کدام از این حلقه‌ها داشته باشد تا این مشکلات را شاهد نباشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به نقش دلالان در بازار کالا‌های اساسی، اظهار کرد: شرایط اقتصادی ما به گونه‌ای است که انتظارات تورمی وجود دارد و به دنبال آن شبکه دلالی و سودجویی فعال می‌شود تا از این فرصت برای احتکار و گران فروشی استفاده کنند؛ لذا باید با راه‌اندازی سامانه‌ها، شفافیت و نظارت جامع و کامل، نقش آن‌ها را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
 
کارگروهی برای جلوگیری از قاچاق جوجه‌ها تشکیل شده است 

اوسطی در خصوص طرح مجلس برای تنظیم محصولات کشاورزی، اظهار کرد: مجلس به دنبال این است تا بازار محصولات کشاورزی را بهبود ببخشد؛ لذا طرح پشتیبانی و رفع موانع تولیدات کشاورزی را در جهت سیاستگذاری و نظارت در امر تولید و توزیع مطلوب، در بازار طراحی کردیم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به قاچاق جوجه‌های یک روزه به کشور‌های همسایه، بیان کرد: متاسفانه آمار دقیقی از این قاچاق‌ها وجود ندارد و همانطور که گفتم عدم شفافیت و نظارت را می‌توان یکی از دلایل نابسامانی در حوزه تولیدات کشاورزی عنوان کرد.

اوسطی خاطرنشان کرد: کارگروهی تشکیل شده است تا از قاچاق جوجه‌ها جلوگیری شود، زیرا زمانی که در داخل کشور با کمبود مرغ و افزایش قیمت رو به رو هستیم، بنابراین باید تلاش کرد از قاچاق کالا‌های اساسی به هر میزانی که هست، جلوگیری شود و اگر مازاد تولید داریم باید از مبادی رسمی زمینه صادرات را فراهم کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۳۶۸۳۴، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
تنظيم بازار در ايران يك شوخي بسيار بزرگ به حساب مياد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین