پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۱۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
محمد عباسی کاندیدای ریاست جمهوری گفت: بدون قصد ریاست طلبی و دنیاخواهی با ظرفیتی که از ابتدای انقلاب در مسئولیت‌های متعدد شهرستانی، استانی و ملی و هم در گرایشات متعدد اقتصادی اجتماعی، فرهنگی هنری، علمی و پژوهشی که البته متعلق به ملت ایران است من در صحنه آمدم تا اعلام کنم که با عنایت به شناخت مسائل مهم کشور و دانستن راهکار‌های آن می‌توانم این بار را بردارم.
شعار سال: محمد عباسی، وزیر اسبق دولت نهم و دهم و از داوطلبین نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، در نشستی از سلسله جلسات میز انتخابات “جمهور” اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، به تشریح مواضع و عملکرد خود پرداخت:

آمار‌ها نشان می‌دهد که در بیست سال گذشته، از هر ۸ ازدواج، یک طلاق داشتیم، ولی الان از هر ۳ ازدواج، یک طلاق داریم. گرانی مسکن و رشد نقدینگی بیش از هفت برابر شده. بیکاری جوانان مخصوصا افراد تحصیل کرده نگران کننده و گاهی برای خانواده‌ها ناامید کننده است. ارزش پول ملی به پایین‌ترین وضع رسیده و ضریب جینی که شکاف طبقاتی را نشان می‌دهد نگران کننده است. معرفت‌هایی که بنا بود تبلیغ کنیم تا جامعه را به سمت عزت‌ها، نیکی‌ها و شعور اجتماعی را تقویت و کانون خانوادگی را گرم کند، مورد توجه نیست نهاد‌های فرهنگی و رسانه‎‌ای ما چه می‌کنند؟ این‌ها چالش‌های اکنون ما است که ما نگران مردممان هستیم. نسبت به رفع آن احساس وظیفه می‌کنیم؛ لذا بدون قصد ریاست طلبی و دنیاخواهی با ظرفیتی که از ابتدای انقلاب در مسئولیت‌های متعدد شهرستانی، استانی و ملی و هم در گرایشات متعدد اقتصادی اجتماعی، فرهنگی هنری، علمی و پژوهشی که البته متعلق به ملت ایران است من در صحنه آمدم تا اعلام کنم که با عنایت به شناخت مسائل مهم کشور و دانستن راهکار‌های آن می‌توانم این بار را بردارم. اما در ظرفیت نظام مردم سالار دینی جمهوری اسلامی ایران، انتخاب مردم مهم و ملاک است. دعا می‌کنم که خداوند بهترین‌ها را مقدر ملت ایران کند.

عباسی در توضیح برنامه‌های خود پیرامون مسکن بیان کرد: شما می‌دانید که یکی از مهم‌ترین کاستی‌ها و بی توجهی‌ها در دولت آقای روحانی در حوزه مسکن است این نقیصه موجب فشار سنگین معیشتی برای خانوار‌های ایرانی و بدلیل انتظار طولانی برای مسکن دار شدن جوانان شرایط را برای تشکیل خانواده و ازدواج هم سخت کرده است. یکی از مواردی که باید فوری در آن عمل شود، مسکن است. الحمدلله تجارب عملی در زمانی که من وزیر تعاون بودم با همکاری و جدیت وزارت مسکن وجود داشت. همانطور که می‌دانید مدل انسجامی و ساختاری مسکن مهر مربوط به وزارت تعاون بود که ما خدمت ملت ایران بودیم. البته در مجموع نواقصی جزئی داشت، اما دولت آقای روحانی که حواسش به دوستان فرضی خود به آن طرف مرز‌ها بود از این فرصت غافل شد و مردم کم درآمد را رها کرد. یکی از دلایلی که مسکن الان گران و به هفت هشت برابر رسیده است، این است که جریان عرضه و تقاضا با هم نمی‌خواند. با تکمیل مدل بکار گرفته شده ما می‌توانیم کاری کنیم که هزینه مسکن برای بسیاری از جوانان را تا ۵۰_۶۰ درصد کاهش دهیم. توجه به بافت‌های فرسوده و تقویت شهرداری‌ها برای سامان بخشی آن و استفاده از تسهیلات کم بهره به شرطی که برای مردم دلسوزی وجود داشته باشد می‌تواند شرایط را رو به بهبودی و امیدوار کننده پیش ببرد. در آن سالی که وزیر بودم توانستیم سالی ۵۰۰ هزار جوان را صاحب خانه کنیم. پس با شتاب می‌توانیم این عدد را افزایش دهیم. با اینکه آن طرح اشکالات جزئی داشت، اما این حجم بزرگ خدمت در دنیا سابقه ندارد در دنیا فقط ژاپن در یک دوره‌ای ۵۰۰ هزار مسکن را هدف قرار داد درصورتی که تا انتهای دولت دهم ۲ میلیون و نیم نفر با هزینه‌های بسیار کم صاحب مسکن شدند. اگر همان همت و اراده بار دیگر به صحنه بیاید، شدنی است.

وی ادامه داد: در اداره کشور و مواجه شدن با مشکلات اساسی مردم هیچ وقت نمی‌توان شعار‌ها و حرف‌های نشدنی زد. رفتار معقول برنامه‌ای و بکارگیری مولفه‌های لازم در سامان بخشی و همت و اراده انجام کار و تمرکز به مشکلات مهم، شرط اساسی اداره منطقی کشور است. بعضی‌ها می‌گویند مردم به کسی رای می‌دهند که یارانه را چند برابرکند و بگوید چقدر پول می‌دهم. کسی که با قانون مومکانیزم بودجه و اعتبارات کشور آشنا باشد می‌داند که این نوع حرف‌ها فریب کاری است باید با مردممان صادق باشیم. اقای روحانی گفت که ۱۰۰ روزه مشکل اقتصاد را برطرف خواهیم کرد. این حرف ایشان غلط است و اگر کسی واقعا کار کارشناسی شده انجام داده باشد، متوجه می شود که نمی‌شود ۱۰۰ روزه مولفه‌های موثر اقتصاد را برای بهبودی فوری فراهم کرد یا اینکه می‌گوید در صد روزه آخر چنان و چنان می‌کنیم یعنی اینکه می‌خواهد از پاسخ فرصت سوزی هشت ساله فرار کند.

این داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در خصوص وضع یارانه‌ها تصریح کرد: همونطور که می‌دانید جریان یارانه‌ها در زمان دولت نهم اتفاق افتاد که بنده هم در آن زمان وزیر تعاون بودم؛ در جلسات مسئولان اقتصادی دولت شرکت می‌کردم و مطلع هستم که لایحه یارانه‌ها خیلی در این جلسات مطرح و ابعاد آن بررسی شد. اما عده‌ای سعی می‌کردند موضوع را خطرناک و نشدنی جلوه بدهند یادم هست که قبل از آن که من نماینده مجلس بودم و نایب رییس کمسیون بودجه مراکز رسمی آمار‌هایی می‌دادند که مجلس را برای انجام آن می‌ترساندند. مثلا می گفتند اگر طرح یارانه‌ها اجرا شود، تورم بالای پنجاه درصد می‌رسد.

عباسی ادامه داد: درحالی که در زمان اجرا شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها، نه تنها تورم به این میزان بالا نرفت؛ بلکه وضع معیشتی مردم بهبود یافت. البته در آن زمان نظر این نبود که طرح یارانه‌ها به طور یکنواخت بین مردم ادامه پیدا کند. یعنی می‌خواستیم هدفمند اجرا کنیم نه یکنواخت. اما هدفمندی یعنی چه؟ در نظام برنامه ریزی منابع را به اقتضی و شرایط توزیع می‌کنند. یک گروه از مردم ناتوان هستند کودکان وزنان بی سرپرست افراد پیر بی درآمد، ناتوانان جامعه طبیعی است که باید حاکمیت از منابع عمومی به آن‌ها برسد از طرفی ثروتمندان که اتفاقا مطابق بهره مندی از فرصت‌های کشور باید مالیات بدهند نه اینکه یارانه هم بگیرند. ولی جمع بزرگی هستند که توان کار و همت آن را دارند، ولی به تعبیر جزء دو اصل ۴۳ قانون اساسی امکان مالی و ابزار لازم برای حضور در اقتصاد و معیشت خود ندارند در طرح هدفمندی یارانه‌ها اتفاقا باید شرایط توانمند سازی این افراد که عمده آن جوانان هستند فراهم شود. این موضوع مهمترین مساله‌ای که سال‌ها مورد غفلت و حتی تغافل قرار گرفته است. مثلا در بحث بیمه‌های اجتماعی، هیچکس نباید به خاطر نداشتن امکانات درمانی مشکل داشته باشد.

تولید در وضعیت اورژانسی قراردارد

وزیر تعاون دولت نهم پیرامون مسئله تولید توضیح داد: نگاه عالمانه رهبری به چالش‌های اساسی کشور به تصمیمات ما جهت می‌دهد اگر توجه داشته باشیم. در بین مسائل اقتصادی که به تعبیر من با شرایطی که پیش آمده است وضع اورژانسی پیدا کرده است، تولید مهمترین عنصر جریان ساز و نجات کشور است که بار‌ها نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. حضرت آقا نه بر تولید به صورت عادی، که بر جهش تولید و بعد پشتیبانی و رفع موانع آن اشاره فرمودند. حتی اندیشمندان خارجی نیز مواضع رهبری را هوشمندانه قلمداد می‌کنند. تولید اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند بیکاری را نیز کاهش دهد. پول ملی را تقویت کند، نیاز ما را به خارج کاهش و تهدیدات دشمن را خنثی کند اشتغال و مسکن و بسیاری از موضوعات در گیر اقتصاد مارا نجات بدهد. اساسا تولید رمز ایجاد اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: برای مقاوم سازی در مقابل تهدیدات دشمن مثال عملی بزنم در دولت دهم آمریکایی‌ها فهمیدند که مصرف بنزین ما در حال افزایش است. تصمیم گرفتند که تحریم بنزینی را اجرایی کنند تا با شکل گیری صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها، کشور به آشوب و هرج و مرج کشانده شود. اما وقتی ما در دولت تصمیم گرفتیم تا از طریق ساخت پالایشگاه‌ها تولیدمان را بیشتر از مصرف برسانیم، کشور در عرصه تولید بنزین و ساخت پالایشگاه‌ها وارد شد بیگانگان از این نقشه نیز ناامید شدند. پس اینکه رهبری بار‌ها راه حل نجات کشور را عملیاتی شدن اقتصادمقاومتی دانسته اند یعنی مقاوم کردن کشور تا تهدیدات دشمن اثر نداشته باشد.

بروکراسی اداری، مانع اساسی تولید

این عضو هیات علمی دانشگاه عنوان کرد: وقتی حرف مردم را می‌شنویم، در راس مشکلات آن‌ها در عرصه تولید، سنگینی تسهیلات بانکی و قواعد دست و پاگیر اداری و بروکراسی‌های بی ربط را عنوان می‌کنند. برای بعضی از آن‌ها چندین سال طول می‌کشید و ناامید می‌شوند. ناامیدی یک تولید کننده، دیگران، همشهریان و اطرافیان وی را نیز از تولید ناامید می‌کند. وقتی اراده‌ای به پرداختن به داخل نباشد و همه نگاه‌ها به رضایت کدخدای ظالم یعنی آمریکا و همراهانش باشد، حل این موضوعات اولویت قرار نمی‌گیرد.

من معتقدم منابع حمایتی و تسهیلات باید برای کسانی مصرف شود که امکان کار را دارند، ولی امکانات آن را ندارند تا توانمندی لازم را پیدا کنند نه برای کسانی که مدعی هستند سرمایه گذارند. مفهوم سرمایه گذار یعنی کسی که سرمایه دارد می‌خواهد برای اقتصاد و کسب درآمد سرمایه اش را بکار بگیرد نه کسی که فقط اسمش را یدک می‌کشد و با پارتی و رانت می‌خواهد تسهیلات چند هزار میلیاردی استفاده کند. به نظر من سرمایه گذار واقعی فقط از حاکمیت دو چیز را توقع دارد اول امنیت برای سرمایه‌گذاری که سالهاست با مجاهدت فرزندان این ملت برقرار است خدا شهید عزیزمات حاج قلاسم سلیمانی و همراهانش را به درجه اعلی برساند با خون و جان خود نگذاشتند دل ملت بلرزد. دوم اینکه توقع دارند قواعد و قوانین باثبات باشد تا بدانند تحت چه شرایطی باید سرمایه هایشان را بکار بگیرند.

وی ادامه داد: علیرغم مشکلات حجم اقتصاد کشور ما بسیار است و مصرف داخلی و بویژه بازار کشور‌های اطراف ایران در حدی است که می‌تواند به اتکای آن تولید و اقتصاد را در حد قابل قبولی بالا بیاورد. حجم تجاری کشور‌های همسایه ایران ۶۰۰ میلیارد دلار است. فقط کافی است که دیپلماسی خود را از مرز‌های کشور‌های غربی و آمریکا به داخل منعطف کنیم. کافی است که روی افزایش تولید داخلی تمرکز کنیم. این کار ممکن و شدنی است. آفت اقتصاد دلالی و وجود قاچاق کالا یکی از موانع تولید است که باید با آن مقابله شود. وقتی افرادی می‌بیند که با دلالی و بدون تولید می‌تواند به سود بسیار برسد، سراغ تولید نمی‌رود.

نظام بانکی کنونی، مخل اقتصاد کشور است

عباسی در خصوص مشکلات نظام بانکی عنوان کرد: یکی از موارد مخل اقتصاد کشور، نظام بانکی است. در نظام بانکداری اسلامی شرایطی تعیین شده بود که سرمایه‌های مردم در تولید به کار گرفته شود و در قالب عقود اسلامی داده شود و هم کارکنان و هم سپرده‌گذاران از آن به صورت حلال استفاده کنند. الان این موضوع تا حدی شبهه دارد، چون افرادی که در بانک سپرده می‌گذارند خیلی در جریان مضاربه‌ای که انجام می‌شود نیستند و نظام بانکی به همه سود یکسانی پرداخت می‌کند. به علاوه نظام بانکداری ما بسیار پرهزینه است. با اینکه بسیاری از کارکنان بانکی کشور صادق و پر تلاشند، اما بهترین ساختمان‌ها مربوط به بانک‌ها و ریخت پاش‌ها مربوط به تعداد زیادی از مدیران بانکی است و هزینه همه این‌ها بر دوش مردم است. یکی از روش‌های افزایش سود، کاهش هزینه‌ها است. در دنیا و نظام سرمایه‌داری هر کس کار و وظیفه خود را انجام می‌دهد، اما بانک‌های ما هم صندوق سرمایه‌گذاری دارند، هم کار لیزینگ انجام می‌دهند و هم وام می‌دهند و….

وزیر اسبق ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات فرزندان ملت برای تصویر آینده‌ای در زندگی گفت: برای حل این مشکلات بخشی از کار را دولت باید انجام دهد و برای این کار باید دولت مقتدر و متحد داشته باشیم. بسیاری از این مشکلات به مجلس و قوه قضائیه مربوط است. یکی از کار‌هایی که باید انجام شود اصلاح قوانین بانکی کشور با رویکرد‌های اسلامی است که باید در مجلس انجام شود. به علاوه هزینه بانک‌ها نیز باید از طریق اصلاح نظام بانکداری کاهش پیدا کند. نکته دیگری که باید ایجاد شود رویه مستقل بانک مرکزی است. تا زمانی که بانک مرکزی تحت تاثیر تصمیمات مدیران دولت نیز هست، مشکلات نیز باقی است.

مالیات باید به جای تولید کننده، بر مصرف کننده وضع شود

این داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در خصوص نظام مالیاتی عنوان کرد: منطقی‌ترین راه اداره کشور در همه جهان، اداره از طریق منبع مالیات است. مالیات باید دقیق و شفاف و به موقع گرفته شود. یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها دراین زمینه راه‌اندازی سیستم شفاف و جامع مالیاتی است که مانع فرار‌های مالیاتی کلان اکنون است. در کشور‌های پیشرفته به چنین سیستم‌های جامع اطلاعاتی، سرک کشیدن در حساب مردم گفته نمی‌شود، چون درک کرده‌اند که این روش اداره کشور است. نبود یک سامانه اطلاعاتی از درآمد و ثروت‌ها اقتصاد زیرزمینی در کشور ما را فراهم کرده است. تا زمانی که بطور شفاف معلوم نباشد که هرکسی چه می‌کند و در کدام میدان بازی می‌کند کنترل خطا‌ها حتی خیالنت‌ها مضخص نمی‌شود.

وی ادامه داد: به نظر من مشکل اصلی و رنج آور کشور با این عدم توازن در مصرف و درآمد عدالت اجتماعی است. افزایش شکاف طبقاتی نگران کننده است یکی از راه حل‌ها استفاده از مالیات بر ثروت است که من طی مقالاتی در رسانه‌ها اشاره کرذم. ضمن تقویت سرمایه گذاری و رفع موانع آن باید از روش باز توزیع درآمد استفاده شود. در حال حاضر، چون این مساله دغدغه مسئولین نیست و گمان می‌کنند که تعدادی از حامیان ران خوارشان را از دست می‌دهند این مساله را جدی نمی‌گیرند، ولی شریط نابرابرفعلی خانمانسوز و اتفاقا عامل بسیاری از بحرانه و ابتلائات اجتماعی است. بسیار برای تببیین این مطلب برای مسئولین تلاش کردیم که مالیات برخانه‌های خالی یکی از ابزار‌های این باز توزیع ثروت است که بتوان جامعه را به عدالت رساند.

عباسی در تشریح برنامه‌های خود در حوزه سیاست خارجه، گفت: گره زدن اداره کشور به تصمیمات و نتایج مذاکرات خارجی اشتباه راهبردی این چند سال اخیر است. البته به معنای بی‌اعتنایی به مزاحمت‌های دشمنان و پیگیری جدی در رفع تحریم‌های ظالمانه نیست. بهر حال انقلاب اسلامی به دلیل شعار‌های آزادی بخش خود و توجه به عنصر استقلال ملت‌ها دشمن دارد. به تعبیر شهید مظلوم بهشتی، هر کس خط دارد دشمن هم دارد. این دشمنی آمریکا از اول انقلاب بوده مربوط به این سال‌ها نیست تا رویه ظالمانه استکباری او تغییر نکند حالا حالا‌ها خواهد بود. باید در عرصه بین‌الملل حضور فعال داشته باشیم، اما اداره کشور را به مسائل بین‌المللی گره نزنیم. همه دنیا می‌دانند که نقش ایران در معادلات بین‌المللی تعیین کننده است و تصمیمات ایران برای جهان مهم است. این یعنی ما فرصت‌های بین‌المللی خوبی نیز داریم که باید مورد استفاده قرارگیرد.

محمد عباسی که مدتی مشاور رئیس جمهور در آمریکای لاتین هم بوده است دیدگاه خود در رابطه با ادامه مذاکرات را اینطور تشریح کرد: اشکال از مذاکره نیست، اشکال از سبک مذاکره است. ما مخالف مذاکرات ذلیلانه‌ای هستیم که دشمن را پررو می‌کند. الان مانند گذشته نیست که همه کشور‌های شورای امنیت مخالف ایران باشند. با حفظ منافع ملی مان می‌توانیم از فرصت هم‌گرایی کشور‌هایی مانند چین و روسیه که موضع نزدیک به ما در مواجهه با استکبار دارند استفاده کنیم. ایران می‌تواند یک هژمونی متحد و قدرت قوی‌تردر عرصه بین‌الملل برای جلوگیری از زورگویی‌های آمریکا در منطقه ایجاد کند. بسیاری از کشور‌های دنیا علاقمند رفاقت و اتحاد مواضع مشترک با ایران هستند. خاطرم هست یکی از ازمقامات آمریکای جنوبی به من می‌گفتند که ما توجه‌مان به مواضع جمهوری اسلامی است تا براساس آن موضع خود را تنظیم کنیم. ما بیخ گوش آمریکا قدرت داشتیم و در سال‌های اخیر همه را رها کردیم و صرفا بر آمریکا تمرکز کرده‌ایم. من انزواطلبی را نمی‌پسندم باید هم‌گرایی منطقه‌ای و هم‌بستگی سیاسی و اقتصادی در جهان داشته باشیم.

این وزیر سابق نظر خود نسبت به تفاهم‌نامه ایران و چین را اینگونه بیان کرد: هر کشوری از جمله چین به طور طبیعی به دنبال منافع خود است. با اینحال ما می‌توانیم ظرفیت مشترک و منافع مشترک ایجاد کنیم و این همان تعامل بین‌المللی است. ما در مخالفت با آمریکا مواضع مشترک داریم. ما با کشور‌های عربی نیز در برخی موارد مواضع مشترک داریم. به علاوه شرایط چین و ایران به گونه‌ای است که می‌توانند یکدیگر را تکمیل کنند. جمعیت زیاد چین نیاز به انرژی بسیار دارد و ایران اولین کشور جهان در زمینه انرژی است.

مذاکره را بدون تعهدات منفعلانه ادامه می‌دهیم

وی ادامه داد: در هر مذاکره‌ای، مولفه قدرت تعیین کننده است. وقتی می‌خواهید مذاکره کنید باید قدرت منطقه‌ای خود را تجمیع کرده و به کار بگیرید. ما اگر اجلاس غیرمتعهد‌ها و سازمان همکاری‌های اسلامی را جدی می‌گرفتیم، در این امر موثر واقع می‌شد. در مورد برجام نیز باید بگویم که مشکلات در این حوزه مزاحمت‌های سیاسی استکبار است و ما برای رفع مزاحمت آن‌ها مذاکره می‌کنیم. ما نیاز به آمریکا در جریان اقتصاد نداریم و با کشور‌های منطقه بهتر می‌توانیم اقتصاد را اداره کنیم. باید مراوده جهانی داشت، اما نباید محتاج آن‌ها بود. اما برای رفع تحریم‎ها مذاکرات را ادامه می‌دهیم. البته ما حاضر نیستیم مانند آقای روحانی تعهداتی از روی انفعال بدهیم. ما محصولات مطالعات هسته‌ای خود را پیش از آنکه از طرف مقابل چیزی بگیریم تقدیم کردیم که اشتباه بود. ما خطایی نکردیم که بر اساس آن به غرب تعهد دهیم. آن‌ها هستند که باید در انجام تعهداتشان راست آزمایی شوند.

عباسی گفت: ما باید به صورت زمان‌بندی شده ما نباید موضوع مذاکره باشیم بلکه یک طرف مدعی در مذاکره باید ظاهر شویم. مذاکره برای مذاکره معنایی ندارد. آمریکا در مذاکره با ایران نشان داده است که ظالم است. اروپایی‌ها نشان دادند که برعهد هستند اما تاکنون جز بدعهدی چیزی ندیدیم. اینکه ما پژوهش‌های هسته‌ای خود را متوقف، اقتصادمان را در گره تصمیمات آن‌ها کنیم، پیشرفت نیست بلکه پسرفت است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بیان ما، تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۲۶۷۴، www.bayanema.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
جناب عباسی چقدر ابراز تاسف کردید از وضعیت جوانها ولی به شخصه بیاد و در تجربه کاریم دارم که در زمان وزارت جنابعالی چند جوان تحصیلکرده و فعال و پر انگیزه از کار بیکار شدند به بهانه تحریم ها و کمبود بودجه در وزارت ورزش این تجربه تلخی است که بنوبه خود دارم و تجربه کردم بسایری از جوانان دیگر هم هستند که الان با خواندن این خبر صدرضد تایید می کنند که نیروهای موقتی همه جوان بدون بیمه با دیرکرد حقوقهای سه ماهه یادتان هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
انقد ماشالله رفته رفته کاندیداها زیاد شدن که حد نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین