پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
وقتی نام اقتصاد مقاومتی به میان می آید همه نگاه ها به تولید داخلی و حمایت از تولید کنندگان می رود اما مسولان جزیره قشم اقتصاد مقاومتی را اتصال به کشورهای دیگر می دانند و برای رفع مشکلات اقتصادی دست به دامن کشورهای همجوار شده اند .
شعارسال: وقتی نام اقتصاد مقاومتی به میان می آید همه نگاه ها به تولید داخلی و حمایت از تولید کنندگان می رود اما مسولان جزیره قشم اقتصاد مقاومتی را اتصال به کشورهای دیگر می دانند و برای رفع مشکلات اقتصادی دست به دامن کشورهای همجوار شده اند .

جزیره قشم که درسال های گذشته یکی از ناجیان اقتصاد کشور چین بوده است و به فروش بنجل های چینی عادت کرده است این روزها نمی تواند در اجرای اقتصاد مقاومتی مثمر ثمر باشد و برآن شده است با ابزار رسانه ای معرکه ای به راه بیاندازند که دیگران فکر کنند برای نهادینه شدن پایه های اقتصاد مقاومتی کار می کند .

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست تحقق منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید صادرات محور در قشم به عنوان مهمترین برنامه این سازمان نام می برد اما این درحالی است که اگرسری به آمار و ارقام گمرک قشم بزنید خواهید دید که جزیره قشم یک جزیره مصرف گرا است و صادرات آن در مقابل واردات قابل قیاس نیست چراکه طبق اسناد موجود ارزش دلاری واردات قطعی انجام شده 454 برابر صادرات قطعی از منطقه آزاد قشم می باشد .

زمانی که مقام معظم رهبری فرمان اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی صادرکرد اکثریت مسولان برای اجرای شدن این فرمان شبانه روز کار می کردند تا دستورات مقام معظم رهبری اجرا شود ولی مسولان منطقه آزاد به کشورهای همجوار دلخوش کرده بودند و با سفرهای متعدد به دنبال گرفتن لقب خواهر خواندگی با یکی از استان های چین بودند !

مسولان جزیره قشم دل خوش کرده اند چینی ها برای جزیره دل بسوزانند و برای خروج جزیره از رکود اقتصادی چاره ای کنند اما باید مسولان این جزیره بدانند جزیره باید با توان داخلی و تولید داخلی رشد کند نه به کشورهای دیگر وابسته باشد .

جزیره قشم دارای پتانسیل خدادادی زیادی است که اگر به خوبی مدیریت شود می تواند مشکل بزرگ بیکاری را در جزیره قشم ریشه کن کند ، مسولان جزیره به جای خرج های سفرهای خارجه و رفت آمد های چینی ها با پول بیت المال به جزیره کمی به فکر اقتصاد مقاومتی بودند الان بخشی از جوانان بیکار جزیره صاحب شغل بودند .

وجود دریای بیکران با نعمت های فراوانی همچون ماهی و میگومی تواند ظرفیتی برای مشکل بیکاری باشد ، مسولان این جزیره می توانند با زدن یک کارخانه تن ماهی بخشی از بیکاری ها را سامان دهی کند .

گفتنی است ” ایجاد صندوق حمایت از صادرات، راه اندازی بانک و بیمه های خارجی در قشم و روان سازی خدمات در حوزه گمرکات نیز از دیگر وعده های مدیران سازمان منطقه آزاد قشم است که هنوز اجرایی نشده است .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی هرمز، تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مرداد 1395، کدخبر: 343162، www.hormoz.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
جزیره قشم دارای جاذبه های بسیار گردشگری است که میتوان با سرمایه گذاری های مناسب از این منبع ارزشمند اقتصادی استفاده کرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
اقتصاد مقاومتی را فقط در حد حرف نگه داشته ایم ، بهتره بپذیریم که در عمل به این موضوع ایراد داریم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
کاملا با نظر دوست بالاییمون موافقم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
قشنگ دارن حال میکنن! به این فکر کنن که کارشون داره خون کارگر هارو تو کشور تو شیشه میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین