پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور گفت: در صورت اصلاح و بازسازی نخلستان‌های بی سر شاهد افزایش 50هزار تنی محصول خرما در استان خوزستان خواهیم بود.

شعار سال: زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی درباره لزوم احیا نخیلات آبادان و خرمشهر و اجرای پروژه حذف نخلستان‌های مسن و بی‌سر خسارت دیده جنگ تحمیلی و جایگزینی با ارقام تجاری و بازار پسند و همچنین اصلاح نخیلات، اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا طرح اصلاح و بازسازی نخیلات و توسعه آن در مناطق مناسب در سطح حدود ۱۳ هزار هکتار  در یک برنامه ۵ ساله اجرا شود.

وی با تاکید بر این که  در مناطق مناسب و مستعد، جایگزینی ارقام تجاری و بازار پسند در دستور کار است، تصریح کرد: احیای این باغات سبب افزایش بیش از ۷۰ هزار تنی تولید محصولات خرما در استان خوزستان خواهد شد.

جلیلی مقدم ادامه داد: استان خوزستان یکی از مناطق مهم تولیدکننده خرما در کشور به شمار می رود و وقوع جنگ تحمیلی و حوادث آن موجب شده تا بخش وسیعی از نخلستان‌های منطقه آسیب ببینند.

 وی با اشاره به احیا و بازسازی نخلستان‌های بی سر استان خوزستان، یادآور شد: هر چند در گذشته اقداماتی در راستای بازسازی این نخلستان ها صورت گرفته، اما به دلیل ناکافی بودن اعتبارات همچنان شاهد نخلستان‌های رها شده و آسیب دیده جنگ تحمیلی در منطقه بوده ایم که هم اکنون  کانون آلودگی آفات در منطقه به شمار می روند.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور با تأکید بر اینکه اصلاح و بازسازی این باغات رهاشده از جنگ تحمیلی نیازمند عزم ملی مردمی دارد، افزود: بازسازی این نخیلات می‌تواند سبب اشتغال‌زایی، افزایش تولید و توسعه صادرات این محصول شود.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اگنا، تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۶۴۱۱۴، www.agna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین