پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۳۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
خوانساری اظهار کرد: با توجه به وضعیت ضعیف بازدهی تولید در کشور، انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش مولد از بین رفته است.
شعار سال : مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: انگیزه برای سرمایه گذاری در کشور بسیار کاهش پیدا کرده و از طرفی فرار سرمایه‌ها به خارج از کشور زیاد شده است.

او افزود: سرمایه‌هایی که در داخل استفاده می‌شوند، نیز به سوی بازار‌های غیر مولد رفته‌اند که به هیچ عنوان برای اقتصاد و گردش اقتصادی کشور مناسب نیست.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: حجم زیادی از این مشکلات و دست انداز‌های اقتصاد کشور، بحث تورم و ناتوانی دولت در کنترل آن است بنابراین مهم‌ترین و سر سخت‌ترین برنامه رئیس جمهور دولت آینده باید کنترل و در ادامه کاهش نرخ تورم باشد.

خوانساری ادامه داد: وضعیت بازار‌های غیر مولد بدین شکل است که در سال ۹۹ دلار ۶۰ درصد، مسکن ۸۰ درصد، سکه ۸۳ درصد و بورس ۱۵۰ درصد بازدهی داشته‌اند، اما سرمایه گذاران پولی و بانکی به دلیل نرخ سوددهی بانک‌ها بیشترین ضرر را دیده‌اند.

او تصریح کرد: این وضعیت نشان دهنده این است که سرمایه گذاری در داخل کشور رشد منفی داشته و سرمایه گذاری در بخش مولد و تولید از بین رفته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تورم اقلام آشامیدنی و خوراکی ابراز کرد: تورم در اقلام خوراکی و نوشیدنی برای دهک‌های یک تا چهار که کم درآمد‌ترین اقشار هستند، ۴۰.۸ درصد، اما برای دهک ۱۰ حدود ۳۶ درصد بوده است؛ در حالی که برخی از این اقلام توسط ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است.

خوانساری مطرح کرد: این موضوع نشان دهنده این است که ارز ترجیحی و یارانه‌ای که دولت برای واردات اقلام اساسی می‌دهد هم به نفع دهک‌های بالاتر جامعه تمام می‌شود.

او با ذکر این مطلب که پیش بینی می‌شود چهار سال آینده چالشی‌ترین و حساس‌ترین سال‌های اقتصاد کشور خواهد بود، افزود: بخش خصوصی به دلیل فعالیت مستقیم در بخش اقتصاد مشکلاتی در این بخش دارد که رئیس جمهور آینده باید برای رفع این مشکلات از بخش خصوصی کمک بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: بخش خصوصی وظیفه خود می‌داند که رئیس جمهور آینده را با چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور رو به رو کند و دولت جدید هم نباید بخش خصوصی را در انجام وظایف تنها بگذارد.

خوانساری در پایان با اشاره به اشتغال‌زایی در کشور اظهار کرد: طی ۱۶ سال گذشته ۱۷ میلیون نفر به جمعیت کار کشور اضافه شدند، اما متوسط اشتغال در مدت مشابه ۳ میلیون اشتغال مفید بوده است؛ این موضوع یکی از مهم‌ترین مباحثی است که نامزد انتخاباتی باید برای آن برنامه جامع و دقیق داشته باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۶۰۴۷۶، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
اگر از همین سال 1400 ریل گذاری های درست اقتصادی تکرار نشه به هیچ عنوان نمیتونیم اینده خوبی برای اقتصاد این کشور متصور باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین