پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه از کشتار دست کم 232 نفر طی هفته گذشته به دست گروه تروریستی تکفیری داعش خبر داد و اعلام کرد این افراد در نزدیکی موصل به قتل رسیده اند.

شعار سال: به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'راوینا شامداسانی' سخنگوی کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر، امروز در ژنو به خبرنگاران گفت: این 232 نفر احتمالا روز چهارشنبه تیرباران شدند که از این تعداد، 190 نفر اعضای سابق ارتش عراق بوده اند.

به گفته وی، 'منابع آگاه' این خبر را تایید کرده اند.

این مقام سازمان ملل متحد یادآور شد که شمار قربانیان در روزهای اخیر ممکن است افزایش یافته باشد.

راوینا شامداسانی گفت: داعشی ها 'ده ها هزار نفر را از خانه هایشان در اطراف موصل رانده و آواره کرده اند.'

سخنگوی کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر، با اشاره به اینکه داعش شماری از شهروندان غیرنظامی را نیز درون موصل جا به جا کرده است، گفت: 'راهبرد غیراخلاقی و بزدلانه داعش این است که از گروگان های غیرنظامی برای تامین امنیت برخی مناطق در مقابل عملیات آزادسازی موصل استفاده کند. آنان به معنای واقعی از زنان، مردان و کودکان به عنوان سپر انسانی بهره برداری می کنند.'

نیروهای ارتش عراق به همراه نیروهای پیشمرگه کرد و مقاومت مردمی از 17 اکتبر (26 مهر) عملیات موصل را به منظور آزاد سازی این شهر از سلطه تروریست های داعش آغاز کرده اند. موصل و روستاهای اطراف آن، از حدود دو سال پیش در اشغال گروه تروریستی تکفیری داعش بوده است. گروههای تروریستی از مردم به عنوان سپر دفاعی خود استفاده می کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:07آبان1395، کد مطلب: 82284367، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین