پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که این ائتلاف درصدد رویارویی با روسیه و جنگ سرد دیگری نیست.

شعار سال: به گزارش روز جمعه شبکه خبری جهانی بی بی سی، دبیر کل ناتو یادآور شد که هدف از استقرار چهار هزار نیرو در شرق اروپا، جلوگیری از درگیری است.

دبیر کل ناتو گفت که به رغم تنش های جاری، این ائتلاف نظامی، روسیه را تهدید تلقی نمی کند.

براساس این گزارش، روابط بین غرب و روسیه به پایین ترین سطح خود از زمان جنگ سرد رسیده است. آمریکا و اتحادیه اروپا پس از آنکه روسیه در سال 2014 شبه جزیره کریمه اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد، مسکو را تحریم کردند. عملیات روسیه در سوریه نیز به تنش ها بین دو طرف دامن زده است.

گردان های چند ملیتی ناتو که هر یک متشکل از یک هزار نیرو است، اوایل سال آینده میلادی به لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی اعزام می شوند. هدایت این گردان ها را آمریکا، انگلیس، کانادا و آلمان برعهده دارند.

دبیر کل ناتو پیشتر در مصاحبه ای که در اجلاس این سازمان در بروکسل با وی انجام شد، گفت که این ائتلاف به جای رویارویی با روسیه، خواستار همکاری بیشتر و برقراری روابط سازنده با این کشور است، اما این مساله باید بر پایه دفاع جمعی و بازدارندگی باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:07آبان1395، کد مطلب: 82284733، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین