پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
ابریشم کشی عبارت است از تبدیل پیله ابریشم به نخ ابریشم به وسیله دست و دستگاه‌های ابریشم کشی. ابریشم کشی کاربرد‌های گوناگون و مهمی در صنایع دستی داشته و دارد. از جمله در نساجی و بافت پارچه‌های قیمتی و ظریف همچون حریر، زری و مخمل، قالی‌های با ارزش ابریشمی و تهیه نخ برای سوزندوزی‌های زیبا و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شعار سال:بایَگ شهری در استان خراسان رضوی در شرق ایران است. این شهر در بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه قرار دارد.

ابریشم کشی عبارت است از تبديل پیله ابريشم به نخ ابريشم به وسیله دست و دستگاه های ابريشم كشی.
ابریشم کشی کاربردهای گوناگون و مهمی در صنایع دستی داشته و دارد. از جمله در نساجی و بافت پارچه های قیمتی و ظریف همچون حریر، زری و مخمل، قالی های با ارزش ابریشمی و تهیه نخ برای سوزندوزی های زیبا و… مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشهٔ اکثر مردم بایگ ابریشم‌کشی می‌باشد. بطوریکه طبق آمار در سال ۱۳۸۰ این شهر به تنهایی ۸۰ درصد ابریشم کل کشور را تامین می‌کند با این وجود عده‌ای از مردم بایگ از راه کشاورزی نیز امرار معاش می‌کنند.
از جمله محصولات کشاورزی این منطقه می‌توان به زعفران، بادام، گندم، چغندر قند، خربزه نیز اشاره کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فوتوشهر  ، تاریخ انتشار:  10 خرداد 1400، کدخبر:5747 ،www.photoshahr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین