شعار سال: وزیر آموزش و پرورش به تازگی سفری به استان سمنان داشته و مواضعی را بیان کرده است که یکی از آنها در مورد " بازگشایی مدارس " است.
پرسش از وزارت آموزش و پرورش آن است که اگر واقعا و به گفته مسئولان آن برنامه ریزی و آمادگی لازم و کافی برای بازگشایی مدارس هست، پس مشکل چیست؟
بارها این پرسش را مطرح کرده ایم که چرا باید در این کشور همه جا باز باشند و فعالیتهای خود را انجام دهند، اما دیوار مدارس و دانشگاهها باید همچنان کوتاه باشند؟
آیا اصناف و مشاغل هم مانند وزارت آموزش و پرورش برای از سرگیری فعالیتهای خود همه چیز را به " ستاد ملی مقابله با کرونا " احاله کرده و منتظر خرده فرمایشات آنان مینشینند؟
اگر واقعا معیار نظرات ستاد ملی مقابله با کروناست؛ پس چگونه است که در ماجرای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان و با وجود اعتراضات میدانی و گسترده دانش آموزان و حتی اولیای آنان در سراسر کشور نسبت به شیوه برگزاری حضوری، وزارت آموزش و پرورش نظر خود را پیش برد و اجرایی کرد؟
چرا وزارت آموزش و پرورش با جامعه و رسانهها صداقت ندارد؟
سخنان مبهم مسئولان در مورد اولویت داشتن معلمان برای واکسیناسیون ناشی از چیست؟
و بسیاری پرسشهای دیگر.
نگاهی بر عملکرد مسئولان وزارت آموزش و پرورش از زمان آغاز بحران کرونا و تعطیلی مدارس موید این ادعاست که متاسفانه اهتمامی در این وزارتخانه برای از سرگیری فعالیتهای مدارس مشاهده نمیشود و این در نهایت آسیبهای جدی و جبران ناپذیری را بر موضوع آموزش و تربیت در جامعه ایران که گمشده اصلی آن است و کسی به آن توجهی ندارد وارد خواهد کرد.»
سخنان وزیر آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس
وزیر آموزش و پرورش در شورای اداری استان سمنان با اشاره به اهمیت آموزش حضوری در مدارس گفت: بلوغ اجتماعی و شکل گیری شخصیت انسان، محصول ارتباط با همسالان است، بنابراین تلاش میشود بسترهای لازم برای فعالیت حضوری مدارس فراهم شود.
محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اجرای درست ماموریت شوراهای آموزش و پرورش برای حل مسائل، تصریح کرد: با اجرای دقیق و صحیح وظایف شوراها و هم افزایی صورت گرفته، این نهاد حساس برای تحقق اهداف خود با چالشهای کمتری مواجه خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به محدودیتها و مشکلات ایجاد شده توسط کرونا در فرآیند آموزش و یاددهی و یادگیری، اظهار کرد: کرونا بزرگترین چالشهای قرن را فرا روی نهاد تعلیم و تربیت قرار داد و تمام برنامهها و فعالیتهای این مجموعه را با چالش مواجه کرد، اما در ادامه سعی شد، اهداف این دستگاه به نحو درستی عملیاتی شود و کیفیت واکنش جمهوری اسلامی به این پدیده قابل توجه است.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه اقدامات صورت گرفته که برای مهار کرونا در دنیا به کار گرفته شد، در ایران هم به صورت اصولی این اقدامات اجرا شد که نمونه آن شبکه شاد بود و باعث شد تا آموزش تعطیل نشود.
وی افزود: شبکه اختصاصی و انحصاری آموزش و پرورش کشور، ارتباط و گفتگو با ۱۰۰ هزار معلم را تجربه کرده است که از اقدامات بی نظیر در تاریخ تعلیم و تربیت است و شبکه شاد این امکان را فراهم کرد. این شبکه مهم اطلاع رسانی، ظرفیتی بسیار مناسبی برای تعامل و ارتباط کارکنان در تمام سطوح است.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: تولید محتوای آموزشی در شبکه شاد و در سطح وسیع ادامه خواهد داشت.
حاجی میرزایی از تلاش برای بازگشایی حضوری مدارس خبر داد و گفت: بلوغ اجتماعی و شکل گیری شخصیت انسان، محصول ارتباط با همسالان است، بنابراین تلاش میشود بسترهای لازم برای فعالیت حضوری مدارس فراهم شود.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید در خصوص مولدسازی مدارس گفت: ۵۲درصد املاک آموزش و پرورش سند ندارد و تدابیری اتخاذ شده تا با همکاری نهادهای مرتبط وضعیت این مدارس تعیین تکلیف شود. ۱۹و نیم درصد از واحدهای آموزشی با حفظ شاخص باید بازسازی شود و برنامهای برای استفاده از فضاهای فرسوده اجرا شود.
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از صدای معلم، تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۱۱۴۲، www.sedayemoallem.ir