پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از تدارک و تامین حدود ۴۵ هزار تن آفت‌کش خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین آفت‌کش برای کشاورزان و باغداران کشور وجود ندارد.

  شعار سال:به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کیخسرو چنگلوایی، با بیان این که از ابتدای سال جاری نیز تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار تن آفت‌کش تأمین شده است، گفت: این روند صورت مستمر ادامه دارد به نحوی که در حدود ۴۵ هزار تن دیگر در چرخه و فرآیند تدارک و تأمین قرار دارد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر نه تنها در هیچ جای کشور کمبودی در این زمینه وجود ندارد بلکه تا شروع سال زراعی ۱۴۰۱ نیز پیش‌بینی لازم انجام شده و بهره‌برداران (کشاورزان و باغداران) هیچ نگرانی نداشته باشند.
 
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص تأمین آفت‌کش‌ها در سال گذشته اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش شرکت‌های تأمین کننده آفت‌کش‌ها در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۳۵ هزار تن انواع آفت‌کش تأمین شد.
 
به گفته این مقام مسئول بر این اساس با وجود ۵ برابر شدن قیمت‌ها (به دلیل تبدیل ارز ترجیحی به نیمایی)، سطوح مبارزه بیش از سال قبل، باکیفیت بسیار خوب و در زمان مناسب در سطح ۲۱ میلیون هکتار به صورت شیمیایی و در سطح ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار به صورت بیولوژیک و غیرشیمیایی انجام شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایلنا، تاریخ انتشار:  28خرداد1400، کدخبر: 1091523، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین