پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور از آرام گرفتن ملخ‌های صحرایی مهاجم خبر داد و گفت: ۱۶ استان درگیر انواع مختلفی از ملخ‌های بومی شده‌اند که در بین آن‌ها؛ ملخ‌های مراکشی، ایتالیایی و شاخک بلند اوارویستا دیده می‌شود.
شعارسال:مسعود لطیفیان درباره آخرین وضعیت آفت ملخ صحرایی مهاجم در کشور، اظهار کرد: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سالجاری به ۱۵ هزار و ۳۳۶ هکتار رسیده است.
وی ادامه داد: بر اساس گزارشات تا این لحظه سطح درگیری با ملخ صحرایی در استان خوزستان ۸ هزار و ۸۹۷ هکتار به شکل پوره و ملخ بالدار، در بوشهر ۵ هزار و ۹۴۵ هکتار به شکل پوره و ملخ بالدار و ایلام ۴۵۰ هکتار مبارزه با ملخ بالدار در حال انجام است.
لطیفیان با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ صحرایی از سال گذشته آغاز شده است، افزود: سطح ردیابی و دیده‌بانی ملخ صحرایی از مهر سال ۹۹ تاکنون در حدود ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار انجام شده و ادامه دارد.
به گفته وی؛ درحال حاضر وضعیت ملخ صحرایی در کشور آرام است.
لطیفیان درباره وضعیت مبارزه با ملخ‌های بومی در سالجاری نیز، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری سطحی در حدود ۳۰۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ‌های بومی در کشور صورت گیرد.
وی تصریح کرد: سطح مبارزه با ملخ‌های بومی تا روز گذشته در حدود ۱۱۵ هزار هکتار در ۱۶ استان گزارش شده است.
لطیفیان بیشترین سطح مبارزه با ملخ بومی را مربوط به استان زنجان در حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: به دلیل گرم بودن دما و خشک شدن پوشش گیاهی (کمبود بارندگی) سطح مبارزه در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: در حال حاضر در برخی از استان‌ها از جمله گیلان، زنجان و قزوین، اردبیل پوره ملخ‌های مراکشی بالدار شده‌اند و درحال پرواز به سمت باغات و مزارع سبز هستند.
لطیفیان یادآور شد: ملخ‌های بومی در کشور که مبارزه با آن‌ها صورت می‌گیرد شامل؛ ملخ‌های مراکشی، ایتالیایی، ملخ شاخک بلند اوارویستا، پلی سارکوس، شکم بادمجانی و انواع ملخ‌های بومی و غیرمهاجر هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۴ خرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۰۸۱۱۹۲، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین