پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۷۵۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
در دستور رهبر انقلاب به صراحت ذکر شده بود که همه کودکان افغانستانی چه آنها که موفق به کسب شرایط قانونی حضور در ایران شده اند، و چه آن هایی که موفق نشده اند باید در مدارس دولتی تحصیل کنندو هیچ کودک افغانستانی نباید از تحصیل باز بماند.

شعار سال : از سال های پیش مسئله تحصیل کودکان افغانستانی دغدغه ای بزرگ برای همه انسان دوستان و کسانی بود که این امر بدیهی را حقو مسلم کودکان می دانستند .در سال 1394 اعلام رسمی دستوری از رهبر انقلاب فصل الختابی برای همه تصمیمات سلیقه ای و موقت دستگاه های مختلف شد .

در این دستور به صراحت ذکر شده بود که همه کودکان افغانستانی چه آنها که موفق به کسب شرایط قانونی حضور در ایران شده اند، و چه آن هایی که موفق نشده اند باید در مدارس دولتی تحصیل کنندو هیچ کودک افغانستانی نباید از تحصیل باز بماند.

 این حکم موجب امیدواری تمام همه کسانی شدکه در این سال ها با نگرانی حضور کودکان افغانستانی در مدارس را پیگیر بودند.

 چند ماه بعد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در سخنانی رسمی مراتب تشکر و قدردانی دولت افغانستان از این تصمیم را به جا آورد .

خوشبختانه این دستور در دو سال اول پس از صدور با هماهنگی کامل دستگاه های اجرایی و دولتی به اجرا درآمد.و تعداد زیادی از کودکان افغانستانی که حضورشان در مدرسه به رویا می مانست در مدارس دولتی حضور یافتند.

و در کنار کودکان ایرانی به تحصیل مشغول شدند. اما امسال اداره اتباع وزارت کشور با محدود کردن این دستورالعمل موجب محرومیت تعدادی از دانش آموزان افغانستان از تحصیل در مدارس شده است.

 دلسوزان و فعالین حقوق انسانی مهاجرین در ایران از همین حالا نسبت به محرومیت تعدادی از کودکان افغانستانی از تحصیل احساس نگرانی می کنند.مشخص نیست که چگونه در سال جدید ،دستور صریح رهبری برای امکان تحصیل  همه کودکان افغانستانی این چنین به حاشیه رانده شده است .

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 30 خرداد 1400 ، کد خبر :2524597 ،  tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین