پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۸۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، از سوی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

شعار سال:به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مبنی بر بهره مندی فرزندان لازم التعلیم اتباع افغانستانی از امکانات آموزشی ، «شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰»، از سوی مرکز امور بین الملل  و مدارس خارج از کشور به ادارات کل استان ها ابلاغ شد.
 
از اهداف اصلی این شیوه نامه، فراهم کردن امکان «دسترسی به آموزش پایه برای کودکان لازم التعلیم اتباع خارجی»، «ایجاد فرصت های برابر و عدالت آموزشی، برای همه دانش آموزان و افراد لازم التعلیم» در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و «توسعه بهداشت در جامعه دانش آموزان اتباع خارجی» با هدف حفظ سلامت دانش آموزان مدارس کشور، ذکر شده است.


بر این اساس، دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک مجاز گذرنامه و روادید معتبر، جزو دانش آموزان مشمول ثبت نام و تحصیل در مدارس کشور محسوب می شوند.
 
در بخشی از این شیوه نامه آمده است:  ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در هنرستان های شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش با رعایت سهمیه پذیرش ۲۰ درصدی از ظرفیت در ناحیه، شهرستان و منطقه در رشته های شاخه فنی و حرفه ای و رشته های: پویانمایی، سینما، نمایش، عکاسی، موسیقی ، نوازندگی  و شاخه کاردانش،  هتل داری،  نقاشی ایرانی، صحافی و جلوه سازی و نوازندگی سازهای ایرانی و خارجی آواز ایرانی، بلامانع است.
 
 ثبت نام اتباع خارجی در مدارس مناطق ممنوعه تردد و امکان اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست.
 
 وزارت آموزش و پرورش با رفع محدودیت‌ها، فرصت‌ و امکانات آموزشی را برای دانش‌آموزان اتباع خارجی فراهم کرده‌ است. فرصت تحصیل در مدارس ایرانی برای دانش آموزان اتباع خارجی به ویژه افغان ها از سال ۱۳۹۳، پس از تاکیدات مقام معظم رهبری ایجاد شد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:   8 تیر   1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84386955

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین