پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۳۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
سعید بابایی گفت: خانواده‌هایی که در خواست فرزندخواندگی برای کودکان بالای ۵ سال و کودکان دارای نیاز‌ها و شرایط خاص (بیماری یا معلولیت) داشته باشند، از صف انتظار خارج می‌شوند و به صورت سریع موضوع فرزندخواندگی برای آن‌ها انجام می‌شود.

شعار سال:سعید بابایی، مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: میزان تقاضای خانم های مجرد بالای 30 سال برای فرزندخواندگی نزدیک 5 الی 7 درصد متقاضیان فرزندخواندگی را تشکیل می دهند.
 
دختران بیشتر به فرزندخواندگی می روند
 
او با بیان اینکه طبق قانون دختران می توانند به فرزندخواندگی خانم های بالای 30 سال روند، افزود: اولویت اول ما برای سپردن فرزند به خانواده های بدون فرزندی هستند که شایستگی هایشان برای ما احراز شده باشد و سپردن فرزند به خانم های بالای 30 سال، در اولویت دوم ماست.
 
بابایی ادامه داد: به علت مسائل مختلف فرهنگی درخواست برای نوزاد دختر اولویت اول را تشکیل می دهد البته جامعه به سمتی حرکت کرده است که درخواست فرزندخواندگی پسران و فرزندان با سنین بالاتر افزایش داشته باشد.
 
مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اغلب متقاضیان، متقاضی پذیرش کودک شیرخوار و اغلب دختر هستند.
 
همه کودکان شرایط به فرزندخواندگی رفتن را ندارند

او با بیان اینکه 75 درصد فرزندخواندگی در سنین صفر تا 3 سال صورت می‌گیرد و هر چند سن کودکان بالاتر می رود تقاضای و میزان فرزندخواندگی پایین تر می آید، تصریح کرد: همه کودکانی که در خانه های نگهداری کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر نگهداری می شوند، شرایط به فرزندخواندگی رفتن را ندارند.
 
بابایی افزود: برای فرزندخواندگی رفتن کودکان، حتما باید دادگاه سلب حضانت را انجام داده باشد تا قابلیت واگذاری کودکان ایجاد شود.
 
مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کل خانه های شبانه روزی شبه‌خانواده 8 هزار کودک وجود دارد اما همگی قابلیت فرزندخواندگی رفتن را ندارند، گفت: در هر سال نزدیک به 1700 تا 1800 مورد فرزندخواندگی داریم. در حالی که حدود 15هزار متقاضی پشت نوبت داریم. باید کودکی توسط دادگاه سلب حضانت شده باشد یا بدون سرپرست تشخیص داده شده باشد تا قابل واگذاری باشد. تنها ممکن است حدود 50  تا 100 مورد از کودکانی که قابلیت فرزندخواندگی رفتن را دارند پروسه انتقال آنان به سال بعد موکول شوند. بنابراین تصور اشتباهی است که بهزیستی مملو از کودکانی است که به سبب پروتکل های اداری به فرزندخواندگی نمی سپارد.
 
دنبال خانواده هایی هستیم که خواهر و برادر را باهم بپذیرند
 
بابایی درباره خانواده هایی که چندین فرزند را به فرزندخواندگی سپردند، ادامه داد: چنین خانواده هایی وجود دارند که حضانت خواهر ها و برادر ها را باهم قبول می کنند چرا که در این روند هیچ وقت نمی خواهیم خواهر و برادر را از هم جدا کنیم همچنین دنبال خانواده هایی هستیم که آمادگی پذیرش آن ها را همراه با هم داشته باشند.
 
او با بیان اینکه شرایط خانواده هایی که چندین کودک را به فرزندخواندگی می پذیرند، شرایط ویژه تری است و باید توان و آمادگی قوی تری را داشته باشند، عنوان کرد: شایستگی های این خانواده های مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تأیید به فرزندخواندگی سپرده می شوند.
 
مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور افزود:  ر قانون و بخش نامه ی جدیدی که به تازگی ابلاغ شده است، خانواده هایی که در خواست فرزندخواندگی برای کودکان بالای 5 سال و کودکان دارای نیازها و شرایط خاص( بیماری یا معلولیت) داشته باشند، از صف انتظار خارج می شوند و به صورت سریع موضوع فرزندخواندگی برای آن ها انجام می گیرد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 6  تیر   1400، کدخبر:1197668 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین