پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
 عضو هیات رئیسه مجلس گفت: به‌عنوان یکی از اعضای قوه مقننه و موافقان و حامیان رئیسی مهم‌ترین نگرانی‌ام بحث کارآمدی است و امیدوارم دولت جدید در حدواندازه کشور بزرگ ایران و جمهوری اسلامی باشد.
شعار سال: روسای‌جمهور به‌ویژه در تشکیل کابینه، با مجلس رایزنی و تعامل دارند. در برخی از دولت‌ها، برخی از نمایندگان، از بهارستان وارد کابینه شده‌اند. مشخص نیست آیا دولت سیزدهم حاضر به دادن سهمیه به مجلس خواهد شد یا رئیسی به گونه‌ای دیگر کابینه‌اش را مشخص می‌کند. برای بررسی این موضوع و تحلیل کابینه احتمالی آینده با محمدحسین فرهنگی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

باتوجه به اینکه دولت رئیسی از مردادماه مستقر خواهد شد نحوه تعامل مجلس و حضور احتمالی نمایندگان در کابینه آینده چگونه است؟

این موضوع و حضور و جابه‌جایی نمایندگان از مجلس به هیات‌دولت مشکل قانونی ندارد و در دوره‌های گذشته نیز این اتفاق افتاده است، لذا باید روی نکاتی مانند کارآمدی و موثر بودن کابینه آینده و استفاده از نیرو‌های شایسته تاکید شود تا دولت بتواند در همه بخش‌های کشور پاسخگو باشد و از روش‌های جدید و متفاوت نوگرایانه بهره ببرد و مباحث جدیدی را نیز مطرح و پیگیری کند.

یعنی شما به‌عنوان نماینده مجلس مخالف کوچ مجلسی‌ها به دولت و حضور نمایندگان در کابینه نیستید؟

بنده مخالف یا موافق این موضوع نیستم؛ چراکه معتقدم حضور نمایندگان مجلس در دولت منع قانونی ندارد.

از چیدمان کابینه احتمالی آینده خبری دارید؟

خیر، البته رایزنی با مجلس نیز برای چیدمان دولت آینده مرسوم نیست؛ چراکه خود دولت تشخیص می‌دهد و اقدام می‌کند و پس از تصمیم قطعی به استحضار مجلس می‌رسد.

باتوجه به اینکه قرار است وزرای کابینه آینده از این مجلس رای اعتماد بگیرند ممکن است دولت بخواهد نظر مجلس را پیش‌تر بداند.

از مجلس دراین‌باره استمزاج نشده است. البته ارزیابی کردن کابینه آینده موضوع دیگری است و از این رو بنده به‌عنوان یکی از اعضای قوه مقننه و موافقان و حامیان رئیسی مهم‌ترین نگرانی‌ام بحث کارآمدی است و امیدوارم دولت جدید در حدواندازه کشور بزرگ ایران و جمهوری اسلامی باشد.

باتوجه به اینکه در دوره جدید ۳ قوه کشور همگرا می‌شوند مهم‌ترین چالش‌ها و نقاط قوتی که باید روی آن تاکید شود، چیست؟

از محاسن همگرایی قوا این است که نگاه‌های سیاسی جای خود را به موضوعات کارشناسی می‌دهد. از این رو سیاسی شدن انتقادات و پیگیری‌ها جای خود را به کارشناسی شدن امور خواهد داد که این مساله مهمی برای رفع مشکلات کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فرهیختگان، تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۶۸۶۲، farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین