پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از راه اندازی دوباره سیلوی ۷۰ هزار تنی ذخیره غلات در بندر امام به منظور نگهداری و تخلیه غلات خبر داد.
شعار سال: عادل دریس با اعلام این خبر افزود: به دنبال پهلوگیری یک فروند کشتی حامل ۶۴ هزار و ۵۰۰ تنی حامل ذرت و جو و انتقال محموله آن به سیلوی ۷۰ هزار تنی، عملیات بهره‌برداری از آن پس انجام برخی بهسازی‌ها از سر گرفته شد.

وی با اشاره به پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های واحد امور بندری و اقتصادی این اداره کل به منظور بهره‌گیری از کندوی سیلوی ذخیره غلات وارداتی پس از چهار سال گفت: استفاده بهینه از اماکن بندری، نگهداری مطلوب کالا‌های فسادپذیر و همچنین تسریع در روند تخلیه و خروج کالا‌های اساسی از عمده دلایلی بود که موجب شد بهره‌گیری مجدد از سیلوی ذخیره ۷۰ هزار تنی در دستور کار قرار گیرد.

بندرامام با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و با ظرفیت سالانه ۵۰ میلیون تن به طور بی‌وقفه در تمام ایام سال پذیرای شناور‌های پهن پیکر و حامل کالا‌های اساسی است و به عنوان کانون تخلیه و بارگیری این نوع کالاها، نقشی مهمی در زنجیره تامین کالا و امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.
 
راه اندازی سیلوی غلات در بندر امام

هم اکنون بیش از ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی و نهاده‌های دامی در بندر امام نگهداری می‌شود که به تدریج با ناوگان حمل ونقل جاده‌ای و شبکه ریلی در حال انتقال به سایر نقاط کشور است.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مانا، تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۹۰۳۲۱، mana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین