پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تنها راه مقابله با کرونا را رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی عنوان و از شهروندان درخواست کرد به توصیه‌های مسئولان توجه کرده و با زدن ماسک و رعایت پروتکل‌ها از سلامت خود و دیگران محافظت کنند تا بتوانیم به یاری پروردگار از پیچ کرونا دلتا عبور کنیم.
شعارسال: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تنها راه مقابله با کرونا را رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی عنوان و از شهروندان درخواست کرد به توصیه‌های مسئولان توجه کرده و با زدن ماسک و رعایت پروتکل‌ها از سلامت خود و دیگران محافظت کنند تا بتوانیم به یاری پروردگار از پیچ کرونا دلتا عبور کنیم.
بر اساس آخرین رنگ بندی کرونا در کشور که از امروز، چهارشنبه ۱۶ تیرماه به روز شده، ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

افزایش تعداد مراجعان کرونایی به بیمارستان مسیح دانشوری/ جولان دلتا کرونا

علی اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری نیز با اشاره به افزایش تعداد مراجعان به این مرکز، گفت: بعد از پیدایش دلتا و ویروس جهش یافته، تعداد مراجعان در این بیمارستان نسبت به ۲ هفته گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: این بیمارستان از زمان پیدایش بحران و شیوع بیماری کرونا حدود ۷۰ هزار مراجعه کننده داشته که در این مدت حدود ۷ هزار نفر نیز بستری شدند.

ولایتی با اشاره به افزایش تعداد مراجعان به این مرکز، گفت: بعد از پیدایش دلتا و ویروس جهش یافته، تعداد مراجعان در این بیمارستان نسبت به ۲ هفته گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.

عبور تعداد جان‌باختگان کرونا از ۸۵ هزار نفر/ قربانی شدن ۱۴۶ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته

روز گذشته مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از جان باختن ۱۴۶ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته خبر داد و اعلام کرد:از ۱۴ تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۳۳ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۳ نفر رسید.

فوت ۱۴۶ بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۹۵ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۹۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۲۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در مراقبت‌های ویژه

سه هزار و ۲۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۸۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

پیش از این نیز بار‌ها مسوولان وزارت بهداشت و شورای شهر پایتخت اعلام کرده اند یک سوم فوتی و مبتلایان کرونا مربوط به تهران است.

یکی از راه‌های انتقال کرونا حضور در محیط‌های سربسته و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که حمل و نقل عمومی به ویژه در تهران با ازدحام جمعیت می‌تواند یکی از محل‌های انتقال ویروس کرونا باشد. کمبود حمل و نقل عمومی در پایتخت سبب شده مسافران نتوانند فاصله اجتماعی را به درستی رعایت کنند و این موضوع گلایه مندی آن‌ها را به همراه داشته است.

لغو طرح ترافیک جهت استفاده کمتر از حمل و نقل عمومی یکی از راهکار‌های مقابله با کرونا بوده که چندین بار در پیک‌های قبلی مورد توجه قرار گرفت. البته برخی شورای شهری‌ها و مدیران شهری آن را بی فایده اعلام کردند چرا که به نظر آن‌ها همه مسافران مترو و اتوبوس خودروی شخصی برای استفاده و ورود به طرح ندارند و از طرفی لغو طرح هم سبب شلوغی خیابان‌ها می‌شود.

در باره این موضوع به سراغ مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران رفتیم. وی درباره این موضوع گفت: هر نوع تصمیم گیری در مورد مسائل مربوط به طرح ترافیک و موضوعات حمل و نقلی در شورای ترافیک تهران، شورای عالی ترافیک و ستاد مقابله با کرونای تهران باید گرفته شود.

اگر به ما ابلاغی صورت گیرد، انجام می‌دهیم

وی افزود: در حال حاضر ما اقدام خاصی در دستور کار در شرایط پیک پنجم نداریم و اگر به ما ابلاغی صورت گیرد، انجام می‌دهیم.
 
 
حمل‌ونقل عمومی عامل کووید ۱۹/ جولان دلتا کرونا
 


اگر مشاغل فعال باشند به هر حال مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند

هاشمی تاکید کرد: ببنید به هر حال اگر سفر‌ها انجام گیرد و مشاغل هم دایر و فعال باشند مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند در خواست ما از تهرانی‌ها این است که سفر‌های غیر ضروری را کاهش دهند و از تردد‌هایی که نیاز چندانی به آن نیست بپرهیزند.

ارتباط شلوغی مترو و کرونا

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران نیز در پیک‌های قبلی کرونا تاکید کرد: پاشنه آشیل شیوع ویروس کرونا در پایتخت، ناوگان حمل و نقل عمومی است و با لغو طرح ترافیک از تجمع مردم در چنین سیستم‌هایی باید جلوگیری کرد.

وی ادامه داد:شلوغی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران میزان ابتلا به این ویروس را افزایش می‌دهد و هشدار‌های لازم را در این خصوص داده ایم.

برای مقابله با کرونا و طرح ترافیک راهکار داده‌ایم

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره گفت: اینگونه تصمیمات بر عهده ستاد کرونا است، اما اگر نظر کارشناسی ما باشد، قبلا هم شورا با کمک پلیس راهور و شهرداری تهران کار کارشناسی را انجام و بسته ترافیکی را در شهر تهران ارائه داد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در بسته ترافیکی مدیریت شهری، طرح ترافیک از ساعت ۸.۳۰ آغاز می‌شود و ۱۶ نیز به پایان می‌رسد و یک خروج رایگان برای شهروندان در نظر گرفته شده است که این موضوع به دلیل کاهش فشار حمل و نقل عمومی است.

با لغو طرح محدوده مرکزی تهران قفل می‌شود

وی اضافه کرد: معتقدیم اگر طرح ترافیک به صورت کامل لغو شود مشکلی را از نظر شیوع کرونا حل نمی‌کند. از طرفی در روز‌هایی که طرح ترافیک اجرا نمی‌شد، کل محدوده مرکزی شهر تهران قفل می‌شد و لغو طرح مشکلات را هم برای مردم و هم برای ساکنان محدوده طرح، بیشتر می‌کند ضمن اینکه محدوده مرکزی شهر ظرفیت ورود این حجم از خودرو را ندارد و اجرا نشدن طرح تردد‌های غیر ضروری را افزایش می‌دهد.

تصمیمی دوباره برای طرح ترافیک

کووید ۱۹ در حال جولان است و تهران دوباره قرمز شده، مسافران در تابستان داغ کرونایی مترو و اتوبوس امکان رعایت فاصله اجتماعی را به دلیل کمبود حمل و نقل عمومی ندارند و حالا با توجه به وضعیت کرونا و آمار مسافران باید دید طرح ترافیک با تصمیم ستاد مقابله با این بیماری لغو خواهد شد یا خیر.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رسانه خبری دیدار، تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۹۴۸۰، didarnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین