پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تأمین و توزیع نهاده‌های دامی به میزان نیاز انجام گرفته است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی از طریق سامانه بازارگاه توزیع شده است که شامل یک میلیون تن جو، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذرت و حدود یک میلیون تن کنجاله سویا می‌شود.

شعار سال:عباسی معروفان گفت: برای تامین نیاز ماه‌های آتی کشور، ۱۴ میلیون تن نهاده دامی ثبت سفارش شده است.
 
او افزود: در هر ماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده‌دامی در بخش دام و طیور توزیع شده که مطابق با نیاز کشور است.
 
به گفته عباسی معروفان؛ آمار نشان می‌دهد هر تولیدکننده که تا هفته قبل نهاده دامی خرید کرده، نهاده‌های دامی خود را تحویل گرفته است.
 
او با تاکید بر اینکه در بین خرید و عرضه‌های انجام شده تا هفته اخیر تنها یک مورد با مشکل مواجه شد، افزود: در مورد مذکور کالای فروشنده معیوب بوده و امکان توزیع نداشته و لازم به جایگزینی است که اکنون در حال انجام آن هستیم.
 
عباسی معروفان حجم کالای معیوبی که موجب مشکل در توزیع شده است را حدود ۱۷ هزار تن اعلام کرد.
 
او با اشاره به شرایط تامین نهاده‌های دامی طی ماه‌های اخیر گفت: هم اکنون ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده‌دامی در بنادر وجود دارد که شامل ۸۲۹ هزار تن جو، ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تن ذرت و بیش از ۷۰۰ هزار تن کنجاله سویا می‌شود.
 
عباسی معروفان ادامه داد: همچنین ۴۷۵ هزار تن دانه سویا در بنادر وجود دارد که ۱۸ درصد آن برای روغن کشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مابقی به نهاده‌های دامی برای توزیع اضافه می‌شود.
 
او محل انبار ۳ میلیون و ۳۰ هزار تن از نهاده‌های دامی عنوان شده را بندر امام (ره) و مابقی آن را در ۱۲ بندر دیگر کشور عنوان کرد.
 
عباسی معروفان درباره برنامه تأمین نهاده‌های دامی برای ماه‌های آینده کشور گفت: برای تأمین نیاز ماه‌های آینده کشور تا امروز، ۱۴ میلیون تن نهاده‌دامی ثبت سفارش شده است که تا پایان سال پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود.
 
او درباره وضعیت تأمین ارز نهاده‌های دامی گفت: ارز تمام نهاده‌های دامی خروجی تأمین شده و نهاده‌های دامی موجود در بنادر نیز ۵۰ درصد ارز خود را دریافت کرده‌اند.
 
عباسی معروفان معتقد است؛ التهاب در بازار نهاده‌های دامی به رغم تأمین و توزیع مناسب آن بیشتر جنبه روانی دارد.
 
او گفت: این نگرانی در بین دامداران شدت گرفته است که با تغییر دولت خلاء در بازار نهاده‌های ایجاد شود، در حالی که فارغ از دولت‌ها تأمین نهاده‌های دامی در راستای حفظ امنیت غذایی کشور تا پایان سال صورت گرفته است.
 
عباسی معروفان دیگر دلیل التهاب در بازار نهاده‌ها را مربوط به خشکسالی و کاهش علوفه دامی دانست.
 
او افزود: خشکسالی موجب شده تولید کلش گندم و یونجه به عنوان اصلی‌ترین علوفه‌های دامی مورد استفاده در کشور کاهش پیدا کند.
 
عباسی معروفان با بیان اینکه برای جبران کاهش تولید علوفه و کاهش اثر آن بر بازار نهاده‌ها نیز برنامه داریم، اظهار کرد: استفاده از علوفه‌های جایگزین و همچنین افزایش واردات برای جبران کسری علوفه، بخشی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی در این حوزه است.
 
او در پایان تصریح کرد: همچنین وزارت جهاد کشاورزی میزان واردات جو را از ۳ میلیون تن به ۶ میلیون تن افزایش خواهد داد و ارز مورد نیاز آن در حال تأمین است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری   آگروفودنیوز ، تاریخ انتشار: 16 تیر 1400، کدخبر: 68393،www.agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین