پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
به دنبال اختلال سراسری در ساعات گذشته در سیستم‌های کامپیوتری شرکت راه‌آهن که احتمالا به دلیل حمله سایبری رخ داد، فعالیت صد‌ها خط قطار به تعویق افتاده و حتی برخی نیز لغو شد؛ ورودی‌ها و خروجی‌ها، مراکز خرید بلیت، خدمات الکترونیک باری و مسافری و سایت شرکت راه‌آهن نیز دچار اختلال شدند.
شعار سال: شامگاه گذشته برخی رسانه‌ها، از هرج و مرج در ایستگاه‌های قطار کشوری خبر داده و احتمال حمله سایبری به سامانه‌های شرکت راه‌آهن را مطرح کردند. به دنبال اختلال سراسری در ساعات گذشته در سیستم‌های کامپیوتری شرکت راه‌آهن که احتمالا به دلیل حمله سایبری رخ داد، فعالیت صد‌ها خط قطار به تعویق افتاده و حتی برخی نیز لغو شد؛ ورودی‌ها و خروجی‌ها، مراکز خرید بلیت، خدمات الکترونیک باری و مسافری و سایت شرکت راه‌آهن نیز دچار اختلال شدند.

این واقعه منجر به هرج و مرج در ایستگاه‌های قطار سراسر کشور شد. اختلال در سیستم‌های کامپیوتری، معطل شدن هزاران مسافر، آن هم بدون پاسخگویی مقامات مسوول مسافران را عصبانی کرد.

به دنبال این اختلال سراسری مسافرانی که در این ایستگاه‌ها حضور داشتند، پست‌های فراوانی را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشتند. طبق گزارش‌های مخابره شده، صفحات اعلان ساعات ورود و خروج قطار، لغو فعالیت تمامی خطوط قطار را اعلان کرده و پیام «تاخیر زیاد به‌دنبال حملات سایبری» روی آن‌ها قید شد. پیام قید شده روی این صفحات، احتمال یک حمله سایبری را در ذهن مسافران و مقامات مسوول دوچندان کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جهان صنعت، کد خبر: ۱۸۹۶۰۱، jahanesanat.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین