پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد. در این حادثه تاکنون ۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
شعار سال: ساعاتی قبل، قطار مسافری مشهد - یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد که بنا بر آخرین اطلاعات تاکنون ۲۱ فوتی داشته و حال برخی مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.

علی اکبر رحیمی، فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن نیز بلافاصله به محل اعزام شدند و ستاد بحران تشکیل شد، بیان کرد: به دنبال وقوع این حادثه، تعداد چهار واگن از ریل خارج شده است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه تاکنون ۳۰ نفر مصدوم و ۵ نفر مصدوم بدحال از این حادثه گزارش شده است، تصریح کرد: تاکنون تعداد فوتی‌ها حدود ۲۱ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیرو‌های امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌های دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد افزایش یابد.

رحیمی با اشاره به بررسی حال مصدومان و بیرون کشیدن فوتی‌ها، افزود: مسافران سالم به طبس اعزام می‌شوند تا انتقال آنان به یزد صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس و استان‌های همجوار برای خدمات رسانی به مصدومان و مسافران به کار گرفته شده است، تصریح کرد: سه هلی کوپتر و ۱۲ دستگاه اورژانس در اولین دقایق وقوع حادثه به محل اعزام شده است.
 
تعداد بازدید : 5


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

محمدرضا رضایی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، ۲ تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته‌اند.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

مسافران مشهد - یزد با قطار فوق العاده به طبس اعزام شدند

معاون مسافری راه آهندرباره وضعیت سایر مسافران این قطار گفته است: قطار مسافری راه آهن مشهد به یزد دارای ۳۴۸ مسافر بوده که مسافرانی که آسیب ندیده اند با قطار فوق العاده به طبس اعزام شدند.
 
۲۱ فوتی در حادثه خارج شدن قطار طبس به یزد از ریل

به گفته معاون مسافری راه آهن، از ایستگاه قطار طبس یک قطار فوق العاده به محل حادثه که ایستگاه بلاک عباس آباد است اعزام شده و مسافران این قطار را به ایستگاه طبس اعزام کرده و از آنجا با اتوبوس مسافران به یزد اعزام می‌شوند.

او می‌گوید: هم اکنون بلاک عباس آباد به ریزو مسدود است قطار نجات اعزام و کمیسیون عالی سوانح از تهران اعزام شده است. بر این اساس علت دقیق را بررسی و به زودی ریل آزاد می‌شود.
 
تعداد بازدید : 7

استاندار خراسان جنوبی به محل حادثه رفت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه قناعت استاندار خراسان جنوبی در مسیر رسیدن به محل حادثه است، گفت: خدمات دهی به مسافران و مصدومان حادثه راه آهن بدون وقفه ادامه دارد.

میرجلیلی افزود: خدمات‌دهی از بدو بروز حادثه شروع شده و همچنان ادامه دارد. اولین آمبولانس‌های اعزامی برای انتقال مصدومان به بیمارستان طبس رسیده اند و مراحل درمان مجروحان آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به این که سه فروند بالگرد به محل اعزام شده اند، گفت: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس از شهرستان‌های بیرجند و فردوس نیز به محل حادثه اعزام شده اند. برای انتقال مسافران به شهر یزد، برنامه ریزی شده است. آمار آمبولانس‌های اعزامی به محل حادثه به ۱۷ مورد رسیده است.

۵ نفر مفقود شدند

محمدرضا رضایی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به وقوع حادثه خروج قطار از ریل در محور طبس_یزد گفت: بامداد امروز قطار مسافربری طبس به یزد از ریل خارج شد، شش تیم امدادی از هلال احمر برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده اند و تاکنون ۵ نفر مفقود هستند.
 
۲۱ فوتی در حادثه خارج شدن قطار طبس به یزد از ریل

اسامی کامل مصدومان حادثه قطار طبس - یزد

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه خروج قطار مسافربری طبس – یزد از ریل

دادستان خراسان جنوبی از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه خروج قطار از ریل در محور طبس به یزد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نسایی زهان گفت: پس از خروج قطار مسافربری طبس – یزد، دادستان طبس به محل وقوع حادثه اعزام و برای بررسی علت حادثه پرونده قضایی تشکیل شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های تکمیلی جزییات این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با مقصران احتمالی وقوع این حادثه، برخورد قضایی خواهد شد.

وزیر کشور راهی محل حادثه قطار مسافری طبس شد

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، خواستار حضور در محل حادثه قطار مسافری در طبس و ارسال سریع امکانات لازم برای رسیدگی به حادثه دیدگان شد.

وی همچنین از زمان وقوع این حادثه در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس اورژانس، مدیرعامل راه آهن و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت این حادثه را جویا شد.

بر اساس دستور وزیر کشور، یک بالگرد امداد رسان هم به محل حادثه اعزام شده است تا مصدومان هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی منتقل شوند.
 
۲۱ فوتی در حادثه خارج شدن قطار طبس به یزد از ریل

دستور دادستان کل برای پیگیری حادثه قطار طبس - یزد

دادستان کل کشور در پی حادثه خروج قطار مسافربری در محور طبس- یزد و فوت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان، دستور پیگیری این حادثه را از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی صادر کرد.

در پیام حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری خطاب به حجت الاسلام و المسلمین علی نسائی دادستان عمومی و انقلاب محترم مرکز استان خراسان جنوبی آمده است: سانحه دردناک خروج قطار مسافربری در محور طبس- یزد که منجر به فوت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان گردیده است موجبات غم و اندوه فراوان را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: لازم است فوری با بررسی علل این سانحه نسبت به شناسایی مقصران احتمالی و برخورد قانونی و سریع با مسببان این حادثه اقدام کرده و نتیجه را گزارش کنید.

پایان عملیات امداد رسانی در محل حادثه قطار طبس - یزد
 
تعداد بازدید : 2

استاندار خراسان جنوبی گفت: از ۱۱ سالن این قطار مسافربری ۸ سالن از ریل خارج شد که ۳ سالن از آن‌ها واژگون شده و عملیات برای برگرداندن واگن‌ها به حالت اولیه در حال انجام است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا عصر امروز ریل آزاد شود و مسیر برای عبور قطار مشهد-بندرعباس آماده شود.

مسیر ریلی برای عبور قطار بعدی بازگشایی می‌شود

قناعت، استاندار خراسان جنوبی درباره جزئیات سانحه خروج قطار از ریل گفت: ۸ واگن از ریل خارج شد که ۳ واگن از آن‌ها واژگون شده و عملیات برای برگرداندن واگن‌ها به حالت اولیه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا عصر امروز ریل آزاد شود و مسیر برای عبور قطار مشهد ـ بندرعباس آماده شود، اظهار داشت: زیر واگن‌هایی که هنوز واژگون هستند احتمال یافتن افراد مصدوم و یا فوتی به صورت محدود وجود دارد.

قناعت با بیان اینکه مسافران با قطار ویژه به طبس انتقال یافتند، افزود: مسافران از طبس با اتوبوس‌های پیش بینی شده به مقصد خود حرکت خواهند کرد.

افزایش تعداد فوتی‌های حادثه به ۲۱ نفر

رییس سازمان اورژانس یزد از افزایش آمار فوتی‌های حادثه قطار طبس - یزد به ۲۱ نفر خبر داد. دکتر احمد دهقان در گفتگو با ایرنا اعلام کرده است ۲ دستگاه خودروی ویژه حمل جسد توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری یزد جهت انتقال متوفیان به صحنه حادثه اعزام شده است.

وی افزود: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دادستانی، اقدامات تشخیص هویت متوفیان در پزشک قانونی یزد پیگیری و انجام خواهد شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از فرارو، تاریخ انتشار:۱۸ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۵۳۶۱۴، fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین