پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
تروریست‌های طالبان، خط آهن خواف - هرات که منجر به تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشورایران و افغانستان شده بود و شرق ایران را به غرب افغانستان متصل می‌کرد، تخریب کردند.
شعار سال: سخنگوی راه آهن افغانستان با اعلام این خبر به بی بی سی گفته است: این حادثه به تاریخ شانزدهم سرطان/تیر و پس از آنکه نیرو‌های امنیتی محل را ترک کردند اتفاق افتاده است. هنوز از میزان خسارات وارد شده به تاسیسات آن گزارشی دقیقی در دست نیست، زیرا کارمندان اداره خط آهن در محل حضور ندارند. اما او تصریح کرد که موضوع زیر بررسی است.
کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تخریب تجهیزات این خط آهن را همرسانی کردند و گفته‌اند که افراد طالبان دست به تخریب آن زده‌اند. پروژه این خط آهن در چهار قطعه اجرا شده است که ۷۶ کیلومتر آن در قالب دو قطعه در خاک ایران و قطعه سوم از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه روزنگ به طول ۶۶ کیلومتر در خاک افغانستان قرار دارد. بخش چهارم هم در خاک این کشور در دست ساخت است. اولین محموله تجاری به صورت آزمایشی در روز دوازدهم آذرماه سال ۱۳۹۹ به وسیله قطار از ایران بارگیری و وارد خاک افغانستان شد. در ۲۰ آذر همان سال حسن روحانی و محمد اشرف غنی، روسای جمهور ایران و افغانستان، در مراسمی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد اولین خط آهن میان این دو کشور را افتتاح کردند. پروژه ساخت این خط آهن از ایران در سال ۱۳۸۶ و در خاک افغانستان در سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود. طول این خط آهن ۲۲۵ کیلومتر است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی بهار نیوز، تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۲۸۱۹۲۴، www.baharnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین