پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۵۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: کتاب‌های «تدبیر و امید برای جهش تولید» گزارش تفصیلی روندی است برای تحقق شعار سال ۱۳۹۹که از ابتدای سال گذشته آغاز و به پویش «پنج‌شنبه‌های افتتاح» معروف شد.
شعار سال: معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره کتاب‌های جهش تولید که اخیرا رئیس‌جمهور از انتشار آن‌ها خبر داده بود، گفت: کتاب‌های «تدبیر و امید برای جهش تولید» گزارش تفصیلی روندی است برای تحقق شعار سال ۱۳۹۹که از ابتدای سال گذشته آغاز و به پویش «پنج‌شنبه‌های افتتاح» معروف شد.
 
تدبیر و امید برای جهش تولید

علیرضا معزی گفت: در سالی که ملت ایران در دو جبهه گسترده مشغول نبرد با دو دشمن قدرتمند تحریم و کرونا شده بود، دولت اجازه نداد مشکلات موجود منجر به انفعال یا تعلل در روند آبادانی کشور شود و با طراحی مبتکرانه یک پویش بسیار بزرگ و گسترده، برای تحقق شعار سال همت گمارد و حالا روایت این کوشش در دو جلد کتاب «تدبیر و امید برای جهش تولید» از سوی معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور منتشر شده است.

علیرضا معزی، در تشریح جزئیات این کتابها، اذعان داشت: این دوجلد کتاب، در حقیقت اطلسی از بنیان‌های توسعه‌ای کشور است که در سال دشوار ۱۳۹۹ از سوی دولت محقق و تقدیم مردم کشور شد. بنیان‌هایی که بذر‌های آن عمدتا در سال‌های گشایش برجام کاشته و در دوره جنگ اقتصادی برداشت شده است. به گفته این مسئول در دفتر رئیس‌جمهور، کتاب‌های مورد نظر شامل جداول، اینفوگرافیک‌ها و اطلاعات دقیق و کامل همه پروژه‌های افتتاح شده در پویش جهش تولید است و با اطلاعات تکمیلی و محتوای چندرسانه‌ای برخط غنی شده است که از طریق کیوآرکد به صفحات کتاب متصل شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

وی افزود: البته کتاب‌ها با هدف جلوگیری از اتلاف منابع عمومی، در تیراژ بسیار محدود و صرفا برای اطلاع مقامات ارشد کشور به صورت فیزیکی چاپ شده، اما دسترسی به نسخه الکترونیکی هر دو کتاب، از طریق سایت president.ir برای عموم مردم، رسانه‌ها و صاحب‌نظران ممکن است.

معزی با بیان اینکه در جریان پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، در سال ۱۳۹۹ مجموعا ۵۸ برنامه افتتاح طرح‌های بزرگ در سراسر کشور برگزار شد، تاکید کرد: این برنامه‌ها بصورت هفتگی و بعضا حتی بیش از یک برنامه در طول هفته برگزار شد و برغم اینکه سال گذشته، از نظر اقتصادی، جزء دشوارترین سال‌های دولت تدبیر و امید بود، هیچ گاه منقطع نشد. این جلسات با توجه به ملاحظات شیوع بیماری کرونا، با الگویی نوآورانه برگزار گردید که پیش از این تجربه نشده بود.

به گفته معزی، در مجموع ۵۸ برنامه جهش تولید، نزدیک به ۷۷۴ هزار طرح کوچک، بزرگ و متوسط در حوزه‌های مختلفی همچون نفت، گازو پتروشیمی، زیربنایی، آب و برق، صنعت و معدن، راه و ساختمان، کشاورزی، بهداشت و درمان، خدمات، اکوسیستم دانش‌بنیان و گردشگری افتتاح شده است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای افتتاح این پروژه‌ها را حدود ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواند و از ایجاد اشتغال برای بیش از ۷۰۹ هزار نفر از هموطنان در اثر افتتاح این طرح‌ها خبر داد.

وی تاکید کرد: گستره جغرافیایی پویش جهش تولید، سراسر ایران بوده و همه استان‌های کشور شاهد افتتاح طرح‌های مهم در جریان این پویش بوده‌اند. بعنوان مثال در استان محروم سیستان و بلوچستان، شاهد افتتاح بیش از ۸۰۰ پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان بوده‌ایم که منجر به ایجاد بیش از ۶۰ هزار شغل شده است. در استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، ایلام و سایر استان‌های کشور نیزهزاران میلیارد تومان برای افتتاح طرح‌های پویش جهش تولید سرمایه گذاری شده است.

به گفته معزی، در این پویش، افزون بر افتتاح ۱۴ سد ملی، ۱۹ طرح آبرسانی و ۱۴ تصفیه‌خانه فاضلاب، به ۱۶۵۰ روستا با جمعیت بیش از یک میلیون نفر آبرسانی پایدار صورت گرفته و با افتتاح ابرپروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، آرزوی دیرین تبدیل گاز مشعل به خوراک پالایشگاه به حقیقت پیوسته است.

معزی افتتاح پروژه خط لوله گوره-جاسک را دیگر پروژه مهم افتتاح شده در پویش جهش تولید دانست و خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه فوق راهبردی، برای اولین بار در تاریخ ایران، از هر دو سوی تنگه هرمز نفت صادر خواهیم کرد.
 
پویش پنج‌شنبه‌های افتتاح

وی افزود: در سال ۹۹ و در جریان پویش جهش تولید، بخش مهمی از پروژه بسیار مهم انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران نیز با هدف توسعه متوازن کشور و استفاده بهینه از منابع آبی در دسترس، به بهره برداری رسید. راه آهن خواف- هرات دیگر طرح راهبردی کشور بود که در سال گذشته افتتاح شد و گام بسیار مهمی برای توسعه مناسبات منطقه‌ای و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی با هدف گسترش مناسبات تجاری با همسایگان و دیگر شرکای اقتصادی کشور، به شمار می‌رود.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، ده‌ها طرح راهسازی، ده‌ها طرح بزرگ نیروگاهی، ده‌ها سد و پروژه‌های مدیریت آب شرب و کشاورزی، ده‌ها طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری، طرح‌های بزرگ پتروشیمی در استان‌های مختلف، طرح‌های بزرگ تکمیل زنجیره ارزش فولاد و ... را سایر پروژه‌های مهم پویش جهش تولید برشمرد و تاکید کرد، گزارش تفصیلی این پویش شامل اطلاعات دقیق تک تک پروژه‌ها در قالب دو جلد کتاب «تدبیر و امید برای جهش تولید» منتشر شده است.

معزی در پایان خاطرنشان کرد: پویش پنج‌شنبه‌های افتتاح، به تاکید رئیس‌جمهور تا پایان این دولت ادامه خواهد داشت و انشاالله گزارش پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ به افتتاح خواهد رسید، در جلد سوم کتاب «تدبیر و امید برای جهش تولید» به نظر اصحاب رسانه و مردم شریف کشورمان خواهد رسید.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: etemadonline.com/۴۷۴۲۸۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین