پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۳۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با تحویل آخرین محموله‌های صادراتی و دریافت آخرین محموله‌های وارداتی حجم تجارت خارجی ایران تا پایان سال جهش تولید ملی به ۷۰میلیارد دلار خواهد رسید.
شعار سال: حمید زادبوم در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین که شب گذشته در سالن جلسات اتحادیه صادرکنندگان استان برگزار شد، اظهار داشت: با تحویل آخرین محموله‌های صادراتی و دریافت آخرین محموله‌های وارداتی حجم تجارت خارجی ایران تا پایان سال جهش تولید ملی به 70 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی اضافه کرد: آمار 11ماهه نخست سال جهش تولید نشان‌دهنده انجام بیش از 65 میلیارد دلار تجارت خارجی است که در سخت‌ترین سال تحریم‌ و جنگ اقتصادی نشان‌دهنده عزم جزم صادرکنندگان و فعالان اقتصادی برای شکستن زنجیرهای سخت تحریم دشمنان مستکبر ما به‌ویژه آمریکا بوده است.

زادبوم کل حجم تجارت خارجی ایران در سال 1398 را 41 میلیارد و 300 میلیون دلار دانست و ادامه داد: بنابراین حجم تبادلات بازرگانی خارجی ما در سال جاری نسبت به سال گذشته 41 درصد رشد کرده است که با وجود اعمال تحریم‌های مضاعف و هدفمند بانکی وزارت خزانه‌داری آمریکا واقعاً شگفت‌آور است.

دایره تجلیل از صادرکنندگان گسترده شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش صادرکنندگان در توسعه صادرات غیرنفتی کشور گفت: برنامه دولت در حوزه تجارت خارجی در سال 1400 جهش صادرات غیرنفتی با پشتیبانی و حمایت بیشتر مجلس است و دولت در سال آینده هم به حمایت از صادرکنندگان محصولات غیرنفتی ادامه خواهد داد.

زادبوم برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان را کافی ندانست و افزود: همه صادرکنندگان ما فعالان اقتصادی نمونه هستند که باید دایره تجلیل از آنها گسترده‌تر شود، ضمن اینکه نباید تجلیل از صادرکنندگان محدود به روز و مراسم ویژه‌ای باشد؛ بلکه باید تشویق و ترغیب این قشر همیشگی باشد و با حمایت آنها چرخ‌های اقتصاد و تولید به گردش درآید.

مشکلات صادرکنندگان در سال 99

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین هم در ادامه این مراسم با اشاره به مشکلات صادرکنندگان در سال 99 گفت: در ابتدای سال با وقوع بحران شیوع و همه‌گیری کرونا مدتی مرزها و پایانه‌های صادراتی ما به کشورهای همسایه بسته شد و جریان صادرات ما برای چند ماه مختل شد که خوشبختانه با رایزنی‌های صورت‌گرفته شرایط عادی شد.

مهدی عبدیان نوسان قیمت ارز را از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی و صادراتی دانست و افزود: در 9ماهه نخست سال که با مشکل افزایش مستمر قیمت ارز و دلار مواجه بودیم، قیمت ارز نیمایی هم بالا رفت و پیدا کردن ارز برای تبادلات تجاری و صادراتی برای صادرکنندگان ما مشکل شد که در این میان ارزپاشی بانک مرکزی در اوایل سال هم کاری را از پیش نبرد.

وی با اشاره به سخت‌گیری‌های بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور ادامه داد: این سخت‌گیری‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور تا حدودی بجا بود؛ اما برای مدتی در سامانه نیما اصلاً ارزی برای صادرکنندگان به هر قیمتی وجود نداشت که این موضوع سبب متوقف شدن صادرات ما برای یک مقطع نسبتاً طولانی شد.

عبدیان یادآور شد: امیدواریم بانک مرکزی در سال 1400 که آغاز قرن جدید است، برای صادرکنندگان فعال و نمونه بسته‌های تشویقی ارزی در نظر بگیرد تا بین صادرکننده فعال و غیرفعال تفاوت معناداری ایجاد شود و یک رقابت مثبت برای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور شکل بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: 2471605، www.tasnimnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
ایران با کدوم از کشور ها داره تجارت میکنه اخه؟ همه کشورها که مرز هاشون رو به روی ما بستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین