پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۰۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
"شهرزاد دانشمندی"، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به شرایط قبول ضامن وام ازدواج گفت: متن قانون در رابطه با نحوه اخذ ضامن، صراحتا گفته بانک می‌تواند از طریق اعتبارسنجی، یک ضامن، سفته و حساب هدفمندی یارانه‌ها ضامن زوج‌های متقاضی وام ازدواج را تعیین کند.

شعار سال:شهرزاد دانشمندی گفت: بانک می‌تواند از طریق اعتبارسنجی، یک ضامن، سفته و حساب هدفمندی یارانه‌ها ضامن‌ زوج‌های متقاضی وام ازدواج را تعیین کند.
 
او با تاکید براینکه "حساب هدفمندی یارانه‌ها پاسخگوی اقساط وام ازدواج نیست" افزود: از آنجایی که معمولا حساب هدفمندی یارانه زوجین اقساط 500 الی 800 هزار تومانی وام ازدواج را پوشش نمی‌دهد، بانک براساس اختیار قانونی می‌تواند از یکی از روش‌های اعتبارسنجی، یک ضامن یا سفته استفاده کند.


دانشمندی درباره روش‌های دیگر قبول ضامن تصریح کرد: در روش اعتبارسنجی بانک حساب متقاضی را بررسی می‌کند تا مطمئن شود فرد و ضامن او چک برگشتی نداشته باشد و بتواند اقساط را پرداخت کند بنابراین اگر یک ضامن کفایت نکرد بانک می‌تواند دو یا چند ضامن تقاضا کند تا ضمانت کافی برای بازگشت تسهیلات وجود داشته باشد چرا که سپرده مردم در بانک‌ها امانت است و بانک باید به گونه‌ای تسهیلات ارائه دهد که از بازگشت اقساط آن مطمئن شود.
 
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که میزان مبلغ سفته برای دریافت وام ازدواج چقدر است؟ گفت: بانک اصلا به موضوع سفته ورود پیدا نمی‌کند اما میزان مبلغ آن بستگی به مبلغ وام دارد چرا که امسال هم وام ازدواج 70 میلیون تومانی و هم 100 میلیون تومانی داریم و باتوجه به میزان آن مبلغ سفته نیز متغیر است که اختیار تعیین مبلغ آن برعهده بانک است و قاعدتا میزان مبلغ آن نباید کمتر از 70 میلیون تومان باشد.
 
دانشمندی از تعداد ایثارگرانی که وام ازدواج دوبرابری دریافت کردند خبر داد و بیان کرد: براساس قانون، مبلغ وام ازدواج برای فرزندان ایثارگر دوبرابر است و تاکنون 8 هزارنفر که درخواست داشتند وام خود را دریافت کردند.
 
او در پایان با اشاره به تعداد افرادی که امسال وام ازدواج دریافت کردند، گفت: امسال 242 هزارنفر به مبلغ 207 میلیارد ریال از تسهیلات وام بهره مند شدند و 351 هزارنفر هم درنوبت دریافت وام هستند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار:  22 تیر   1400، کدخبر: 1205510، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین